۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۸۴۷
وزیر آموزش و پرورش:

ترویج مضامین عالی ایثار و شهادت رسالتی بزرگ و حیاتی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: فلسفه زندگی و شهادت کاروان شهیدان، حاوی مضمون‏‎های عمیق و پیام‎‏های جاودانه‎‏ای هستند و انتقال آن‏ها به نسل جوان، رسالتی بزرگ و حیاتی است.
فاني

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران امروز به نخستین کنگره ملی  36 هزار شهید دانش آموز در تبریز پیامی صادر کرد.

 

متن پیام به این شرح است:

خداوند دانای تدبیرگر را سپاسگذارم که بار دیگر توفیق ادامه راه شهیدان اسلام انقلاب و میهن عزیزمان را در سنگر تعلیم و تربیت برای این خدمتگزار و همکارانم در جای جای ایران اسلامی ارزانی داشته و فرصت ادای دین به خون پاک شهیدان را مهیا فرموده است.

 

بی‏شک در تاریخ انقلاب و دوران حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهیدان، مقامی بس عظیم و والا داشته و همواره بر تارک آسمان ایثار، فداکاری و جانفشانی درخشیده‏‌اند. روح پاک آن‎ها همچون آفتاب درخشان، گرمابخش ابعاد مختلف زندگی انسانی و اجتماعی در جامعه اسلامی امروز است و همچون مهتاب فروزان، مسیرآزادی، انسانیت و ایمان را در برابر مظاهر فریبنده ابعاد مادی و تجملی زندگی بشری روشنایی می‎‏بخشد.

 

به راستی که فلسفه زندگی و شهادت کاروان شهیدان، حاوی مضمون‏‎های عمیق و پیام‎‏های جاودانه‎‏ای هستند و انتقال آن‏ها به نسل جوان، رسالتی بزرگ و حیاتی است و دستگاه تعلیم و تربیت کشور در برهه کنونی، خود را موظف به ترویج و تعمیق آن می‏داند.

 

حاکمیت فلسفه تربیت اسلامی در نظام تربیتی کشور ترجمانی از آمیختگی محتوا و فرآیندهای آموزشی و پرورشی با آموزه‎‏های الهی، ارزش‏های اسلامی، آرمان‏های انقلابی و اهداف ارزشمند شهدای والامقام است که با تربیت نسل سالم، فرهیخته و مومن تجلی می‎‏یابد که الحمدلله هم اکنون، نسل جدید تربیت یافته، با الگو گرفتن از دانش‎‏آموزانی که به محض تعدی دشمن به کشور، لبیک‏‎گویان به ندای امام‏‎شان از کلاس‌های درس به جبهه‌ها شتافتند، ادامه‌دهنده راه موفق شهدا در عرصه‌های تحصیل فضیلت و دانایی، کسب افتخارات علمی، فرهنگی و ورزشی، حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی، تولید علم و فن آوری، پیشبرد دیپلماسی قهرمانانه، خدمت به ملت فهیم و نیز تعالی نام و جایگاه ایران اسلامی در سراسر جهان است که بی‎‏گمان خوشنودی شهدا را در پی خواهد داشت.

 

اکنون در آستانه سی و هفتمین سالگرد بهار انقلاب شکوهمند اسلامی قرار گرفته‏‌‎ایم، طنین کنگره گرامیداشت یاد و خاطره سی و شش هزار شهید دانش‌آموزی و شهیده شاخصه ملی «ایران قربانی» از آذربایجان همیشه قهرمان و مهد دلاور مردان عاشورایی، در سراسر میهن اسلامی پیچیده و عطر و ایثار و شهدات را در فضای معنوی نظام تعلیم و تربیت کشور پراکنده است.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عزیز مخصوصا شهدای دانش‏‎آموزی و سپس بی‎‏کران از خانواده‎‏های معزز آنان، این اقدام شایسته و ماندگار اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و همکاری مجموعه سپاه و بسیج دانشآموزی را ارج می‎‏نهم و خداوند متعال توفیق ادامه راه این عزیزان و اجر و پاداش دست‎‏‏اندرکاران و متولیان برگزاری این کنگره را خواهانم.

 

 گفتنی است، نخستین کنگره ملی 36 هزار شهید دانش آموز کشور امروز با حضور مقامات ملی، استانی و شهرستانی در تالار معلم تبریز برگزار شد./935/203/ب2

ارسال نظرات