۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۱۳۸۹۴
مسؤول شورای هماهنگی مازندران:

اندیشه های امام خمینی موجب احیاء هویت دینی ملت ایران شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اندیشه های امام خمینی(ره) موجب احیای فرهنگ و هویت دینی ملت ایران شد، گفت: امام خمینی(ره) با بینش الهی خود هویت و کرامت انسانی را در جهان احیا کرد، امروز ما موظفیم اندیشه و افکار والای امام خمینی (ره) به نسل های آینده منتقل کنیم.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه فجر در ساری، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را ولایت فقیه نامید و افزود: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را بزرگترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دانستند.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) منادی وحدت و همبستگی میان همه مسلمانان بود، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منادی وحدت در جهان اسلام بود، امروزه این مهم در جربان بیداری اسلامی منطقه به خوبی نمود عینی یافته است.

 

حجت الاسلام یوسف پور مهم ترین دستاورد امام خمینی(ره) را تشکل حکومت اسلامی دانست و گفت: اندیشه‌های متعالی امام خمینی(ره) به عنوان یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در نشر، ماندگاری آرمان‌های انقلاب اسلامی و صدور دستاوردهای انقلاب به سایر نقاط جهان است.

 

امام جمعه موقت ساری اظهار داشت: امروز شاهدیم با گذشت بیش از دو دهه از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افکار و اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) به حقیقتی همیشه جاری در جهان بشریت به ویژه در جوامع اسلامی تبدیل و موجب تحولات شگرفی در جهان اسلام شده و همه این انقلاب ها و بیداری کشورهای منطقه ریشه در آرمان های انقلاب اسلامی امام راحل دارد.

 

وی با بیان این که اندیشه های امام خمینی(ره) موجب احیای فرهنگ و هویت دینی ملت ایران شد، گفت: امام خمینی(ره) با بینش الهی خود هویت و کرامت انسانی را در جهان احیا کرد، امروز ما موظفیم اندیشه و افکار والای امام خمینی (ره) به نسل های آینده منتقل کنیم.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: آنچه امروز نیاز جامعه به ویژه نسل جوان است، تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) است و در این راستا می طلبد هریک از متولیان در حوزه مأموریت خود نسل جوان را نسبت به بیان اندیشه های امام راحل آشنا کنند و این مهم مستلزم برنامه ریزی مشخص و جامع است.

 

وی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی که امام خمینی(ره) بنیانگذاری کرد، ابهت ابرقدرت ها را شکست و برای ملت ایران عزت و عظمت به ارمغان آورد و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری در ادامه راه امام خمینی (ره) شاهد دستاوردهای چشمگیر انقلاب اسلامی در حوزه مختلف در سطح جهان می باشیم.

 

حجت الاسلام یوسف پور افزود: امروز رسالت بزرگ نشر افکار امام راحل را بر عهده داریم بنابرین باید همواره اندیشه های والای امام خمینی(ره) را سرلوحه کار خویش قرار دهیم و در راستای تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب گام برداریم.

 

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از درک حرکت و فعالیت‌های سیاسی امام‌ خمینی(ره) عاجز بودند و هرگز نتوانستند حرکت‌های سیاسی این امام بزرگوار را حدس بزنند.

 

حجت الاسلام یوسف پور خاطرنشان کرد: سیاستمداران فعالیت‌های سیاسی را در چارچوب الفبای حاکم بر سیاست جهانی انجام می‌دهند، اما امام راحل فعالیت‌های سیاسی را از فرامین دینی و معنوی الهی الهام می‌گرفت و براساس آن انجام می‌داد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) سیاستمداری باهوش در عرصه سیاست بودند، بیان کرد: این امام بزرگوار به عنوان یک روحانی و مرجع دینی در عرصه سیاست نسبت به همه سیاستمداران جهان بسیار متفاوت بود.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که سیاستمداران کشورهای غربی برای انجام فعالیت‌های سیاسی به دروغ، نیرنگ و تزویر متوسل می‌شوند، یادآور شد: فعالیت‌های سیاسی امام‌ خمینی(ره) از اندیشه‌های علوی، قرآن کریم و نهج‌البلاغه سرچشمه گرفته بود و هرگز دروغ و تزویر در سیاست ایشان نبوده است.

 

وی با بیان این که امام‌ خمینی(ره) در دوران تبعیت در راه خدا جهاد می‌کردند، بیان کرد: امام راحل در دفاع از دین اسلام بسیار قاطع بودند و بیان‌ می‌کردند در هر کشوری تبعید باشم، صدای مظلومیت مسلمانان را به گوش جهانیان می‌رسانم.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که هر عملی که مخلصانه برای خداوند انجام شود نتایج آن عمل در دنیا و آخرت باقی است، بیان کرد: امام‌ خمینی(ره) فعالیت‌های سیاسی، مذهبی و عبادی را با نیت خالص تنها برای خداوند انجام می‌داد و به همین دلیل نتایج کارهای او در دنیا باقی ماند و امروز مردم کشورهای مختلف عربی و اروپائی از اندیشه‌ها و آرمان‌هایش برای مبارزه با حاکمان ظلم و ستم الگوبرداری می‌کنند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه گفت: امام‌ خمینی(ره) در برپایی دین اسلام در جامعه بسیار تلاش کرد تا بتواند آن را در جامعه اجرایی کند و خداوند نیز به او در تحقق این هدف کمک کرد./950/202/ب3

ارسال نظرات