۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۹۰۸
امام جمعه مسجد مکی زاهدان:

اقوام و مذاهب گوناگون، فرصت محسوب می‌شوند/ راه رسیدن به امت واحده، مبارزه با انحصارطلبی و تندروی است

خبرگزاری رسا ـ مولوی عبدالحمید گفت: در سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب گوناگون هستند که همه آنها فرصت محسوب می‌شوند، لذت و شیرینی در باهم بودن آنان است اگر همه باهم باشیم، استان توسعه خواهد یافت و ناامنی از بین خواهد رفت.
مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، در همایش تقریب اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور زاهدان برگزار شد، گفت: حکمت خداوند بر آن است که دنیا را متنوع بیافریند.

 

وی ادامه داد: تمام موجودات کائنات با هم یکسان نیستند در قرآن نیز بر تنوع و پراکندگی قبائل، زبان‌ها و رنگ پوست تأکید شده است.

 

امام جمعه مسجد مکی زاهدان اعضای بدن را آیات الهی دانست و عنوان کرد: نباید یکدیگر را به دلیل داشتن زبانی و رنگی متفاوت به سخره بگیریم زیرا تمام این نعمات، آیات الهی هستند و تمام تفاوت‌ها بر اساس حکمت است.

 

وی ابراز داشت: تفاوت قومی و مذهبی می‌تواند سبب قوام جامعه شود اگر این اقوام و مذاهب از یکدیگر جدا شوند، نقصان رخ خواهد داد و یکپارچگی از بین می‌رود.

 

مولوی عبدالحمید تفاوت‌ها را وسیله آزمایش دانست و گفت: خداوند با اختلافات قومی و مذهبی، ما را مورد آزمایش قرار داده است اگر یکدیگر را فرصت بدانیم، جامعه‌ای بالنده به لحاط فکری و ظاهری خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب گوناگون هستند که همه آنها فرصت محسوب می‌شوند، لذت و شیرینی در باهم بودن آنان است اگر همه باهم باشیم، استان توسعه خواهد یافت و ناامنی از بین خواهد رفت.

 

امام جمعه مسجد مکی زاهدان با اشاره به مبارزه با تندروی اظهار داشت: راه رسیدن به امت واحده مبارزه با انحصارطلبی و تندروی است باید با آگاهی و پیش گرفتن اعتدال، چالش‌های وحدت را برطرف کرد اگر افراد انحصارطلب کنترل شوند هیچ کس چشم طمع به کشور نخواهد داشت./831/202/ب1

ارسال نظرات