۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۱۳۹۱۸
آیت الله علما:

حافظان حدیث همنشین انبیا و شهدا هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه حافظان حدیث همنشین انبیا و شهدا هستند، گفت: در منبرهای سخنرانی باید بیشتر بر حفظ احادیث و ترویج تربیت دینی تأکید شود.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه عصر امروز در جلسه اخلاق مسجد حاج شهبازخان با اشاره به احادیثی از رسول اکرم (ص)، اظهار داشت: امور خیر فراوانی وجود دارد که برکات را وارد زندگی فرد می کند، امور مستحبی فراوانی در اسلام وجود دارد که توجه به آن ها موجب سعادت اخروی افراد مؤمن است.

 


وی یادآور شد: کمک به فقرا و رسیدگی به امور زندگی دیگران و انفاق در راه خدا موجب باز کردن گره از زندگی نیازمندان بوده و عاقبت بخیری و رضای خداوند متعال را به دنبال دارد.

 


آیت الله علما تأکید کرد: یکی از اموری که در اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته حفظ حدیث است، در روایات بسیاری حفظ 40 حدیث و درک 40 نکته را موجب محشور شدن فرد مؤمن با انبیای الهی و صدیقان و شهدا و صالحان خوانده اند.

 


امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: حافظان احادیث از محبان اهل بیت و دوستان خداوند متعال هستند، احادیث انسان را با ذوق اسلام و دعوت انبیا و کتب آسمانی آشنا می کنند.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: حفظ و نقل احادیث موجب آشنایی مسلمانان با شیوه و تاکتیک های اسلام می شود، مؤمنان را با رزق و روزی حلال آشنا می کند و تربیت دینی صحیح را ترویج می دهد.

 


وی با تأکید بر نقش طلاب و روحانیان در ترویج حفظ احادیث، گفت: در منبرهای سخنرانی و خطابه ها باید بیشتر بر حفظ احادیث و ترویج تربیت دینی تأکید شود، باید راه و روش و منش ائمه اطهار علیهم السلام را با حفظ احادیث ترویج داد.

 


آیت الله علما خاطرنشان کرد: عدد 40 بر طبق روایات متعدد از مبارکی برخوردار است و عددی کامل محسوب می شود، حفظ 40 حدیث نیز بر مبنای همین مبارکی و کمال عدد 40 مؤکد است.

 


امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: در حفظ احادیثی که انسان را به خداوند متعال نزدیک کنند و با دین مأنوس نمایند نباید کوتاهی کرد، تنبلی انسان در این زمینه پشیمانی و ندامت به بار می آورد.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان عنوان داشت: اگر ذکری از انسان ها گم شود و حدیثی به فراموشی سپرده شود گنجینه ارزشمند و پر باری از دست انسان رفته و جایگزینی همانند آن نمی توان یافت که ایمان انسان به خدا را کامل کند./857/202/ب1

ارسال نظرات