۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۹۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مهم ترین دغدغه از گرایش جوانان به عرفان حلقه، دین گریزی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی بزرگترین دغدغه روحانیت از گرایش جوانان به عرفان حلقه را دین گریزی دانست و گفت: این فرقه انحراقی که آمیخته ای از حق و باطل است، زیارت ائمه اطهار(ع) را شرک می داند و امسال در روز عاشورا چوانان پیرو این فرقه با استدلال غیر عقلانی که امام حسین(ع) پیروز واقعی نبرد بوده شیرینی پخش کردند و جشن گرفتند.
مهم ترین دغدغه از گرایش جوانان به عرفان حلقه، دین گریزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمودرضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه امروز در جلسه نقد عرفان حلقه کیهانی که در سالن نهج البلاغه اصفهان برگزار شد، گفت: مهم ترین دغدغه بنده به عنوان یک روحانی شیعه از گسترش عرفان حلقه کیهانی، دین گریزی جوانان در اثر جذب شدن به این فرقه است، حتماً بزرگترین دغدغه یک پزشک از پیوستن جوانان به عرفان حلقه نگرانی برای سلامت جسم آنان است.

 

وی ادامه داد: یک روانشناس متعهد حتماً دغدغه و نگرانی بروز ناراحتی های روحی بزرگ در افراد جامعه در اثر جذب شدن به عرفان حلقه را خواهد داشت، در شرایطی که بوق های تبلیغاتی استکبار در جهان اسلام را به عنوان دین خشونت و کشتار معرفی می کنند، در کنار آن فرقه هایی مانند عرفان حلقه تبلیغ می شوند تا جوانان را از اسلام واقعی دور کنند.

 

عضو هیأت علمی موسسه راهبردی ادیان و جنبش های معراج افزود: آقای محمد علی طاهری به عنوان استاد اصلی عرفان حلقه در ایران مدعی است که این فرقه انحرافی مکتبی عرفانی و بر گرفته از تشیع است، در حالی که گرچه از برخی آموزه های تشیع  و قرآن در صحبت های خود استفاده می کند، اما انحراف از اسلام و تشیع در آن بسیار شدید است و به هیچ وجه نمی توان آن را از تشیع دانست.

 

حجت الاسلام قاسمی اظهار داشت: استاد این فرقه مدعی است که تعالیم این فرقه بر قلب او وارد شده و آن را از جایی نگرفته است و خود را یک شیعه می داند، در حالی که صحبت های او قبلاً توسط افراد دیگر در خارج از کشور گفته شده و هم اکنون هم برخی از آن ها شاکی هستند، عرفان حلقه آمیخته ای از حق و باطل است.

 

عرفان حلقه زیارت ائمه را شرک می داند و پیروان آن در روز عاشورا شادی می کنند

وی در ادامه تصریح کرد: عرفان حلقه زیارت ائمه را شرک معرفی می کند، آقای طاهری با اشاره به آیه از قرآن در سوره تکاثر" الهکم التکاثر حتی زرتم المقابر" ، زیارت قبور ائمه طاهرین(ع) را شرک به خدا می داند و می گوید وقتی که از مرده ها کمک میگیریم، هلاک خواهیم شد.

 

رییس مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آلاء، گفت: عقیده مشرک بودن زائرین ائمه اطهار(ع) همان عقیده وهابیت ضد شیعه است، در قرآن مجید آیه 64 سوره نساء آن جا که بحث درخواست پیامبر اسلام(ص) از خداوند برای پذیرش توبه مسلمین مطرح می شود، تایید کننده شفاعت پیامبر(ص) برای مردم است.

 

حجت الاسلام قاسمی بیان داشت: از طرفی خداوند در آیه 69 سوره آل عمران می فرماید" و کسانی که در راه خدا شهید می شوند را مرده نپندارید آن ها زنده هستند و نزد خدای خود روزی می خورند" ، بر اساس این آیه همه ائمه طاهرین(ع) که بر اساس تاریخ و عقیده شیعه شهید شده اند زنده هستند و در عالم ماده تصرف می کنند.

 

نمره 20 فقط به 14 معصوم(ع) اختصاص دارد

وی گفت: طاهری معتقد است که فرشته ها مجرد نییستند و میکاییل که فرشته رزق است را همان اکوسیستم طبیعت می داند، او معتقد است که ما هم می توانیم امام رضا(ع) یا امام حسین(ع) باشیم و به همان مرحله برسیم، در حالی که در تعالیم اسلامی ما می توانیم نمره 17 یا 18 بگیریم اما نمره 20 فقط مخصوص 14 معصوم(ع) است و خداوند آن ها را برگزیده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اظهار تاسف از افراد فریب خورده ای که امسال در تهران و اصفهان با پیروی از افکار منحرف این فرقه ضاله در روز عاشورا با شادی شیرینی پخش کردند، بیان داشت: آن ها مدعی هستند اگر امام حسین(ع) پیروز واقعی این نبرد است، پس باید به جای عزاداری شادی کنیم که این بر خلاف عقل و دستورات صریح ائمه(ع) و تاکیدات فراوان ایشان بر اقامه عزای سید الشهدا(ع) است، می بینیم که عرفان حلقه علیرغم ادعای شیعی بودن خود به بزرگترین اعتقادات شیعه یعنی زیارت و شفاعت ائمه(ع) و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) حمله می کند.

 

شیوه درمان در عرفان حلقه با تسکین دردی خاص، دردهای جسمی و روحی فراوان بعدی را در پی دارد

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به فرادرمانی در عرفان حلقه، ابراز داشت: این درمان ها در اغلب افراد، همراه با بروز ناراحتی ها و بیماری ها و حمله های فراوان بعدی است، یعنی یک بیماری را ساکن و ساکت می کند و تسکین می دهده، امام در عوض بیماری های جسمی و روحی دیگر را در آن ها ایجاد می کند، پیروان این فرقه با ایجاد اتصال دچار بزرگترین بیماری های جسمی و روحی شدید می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: کلیت و فوریت دو ویژگی شفا گرفتن از سوی ائمه اطهار(ع) و شفای الهی است که در بسیاری از شفایافتگان مشاهده می شود، اما شفای که در روش عرفان حلقه اتفاق می افتد تدریجی است و فقط برای همان درد خاص است و بعداً بیماری های دیگر جایگزین آن می شوند، طاهری مدعی است که شیوه درمانی در عرفان حلقه مبتنی بر خروج موجودات غیر ارگانیک و اجنه از بدن است، در حالی که مشاهدات و تحقیقات بر رو افراد تحت درمان قرار گرفته نشان می دهد که بر عکس است و اجنه وارد بدن فرد می شوند./869/202/ب3

ارسال نظرات