۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۳۹۶۷
مورخ انقلاب اسلامی:

سیاست تعظیم و لبخند در برابر آمریکا مغایر با اندیشه های امام و قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مورخ انقلاب اسلامی با اشاره به این که سیاست تعظیم و لبخند در برابر آمریکا را مغایر با اندیشه های امام است، گفت: این سیاست با راه، اندیشه و سیاست های امام و نیز راه قرآن مغایر است.
سیاست تعظیم و لبخند در برابر آمریکا مغایر با اندیشه های امام  و قرآن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید روحانی، مورخ انقلاب اسلامی، در سلسله جلسات چله انقلاب در فرهنگسرای غدیر گفت: بازداشتن ملت از راه امام خمینی(ره)  بزرگترین توطئه استکبار است.

وی به سرسپردگی ایران به غرب در قبل از انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: دشمن قبل از انقلاب اسلامی عزت و غیرت را از ایران گرفتند و تلاش کردند تا اسلام کنار گذاشته شود و اندیشه های غرب بر این کشور اسلامی حاکم باشد همچنین کاپیتولاسیون را اجر کردند.


سیاست تعظیم و لبخند در برابر آمریکا مغایر با اندیشه های امام  و قرآن است

حجت الاسلام روحانی شیوه های که برخی از افراد امروز در پیش گرفتند را همان سیاست دشمن قبل از انقلاب دانست و گفت: برخی از افراد امروز معتقد هستند که آمریکا به ما توهین و تحقیر می کند، فقط باید لبخند زد و شکوفایی اقتصاد و حل مشکلات مردم از طریق خدمت گذاری و تعظیم در برابر آمریکا امکان پذیر است.


مورخ انقلاب اسلامی با اشاره به این که سیاست تعظیم و لبخند در برابر آمریکا را مغایر با اندیشه های امام است، بیان کرد: این سیاست با راه، اندیشه و سیاست های امام و نیز راه قرآن مغایر است و این افراد می خواهند این نقشه و راه را به فراموشی ببرند.


مبارزه با عاشورا سیاست جهانی استکبار بود

وی با اشاره به این که ملتی که شعار «هیهات منا الذله»را سر می دهد هرگز تسلیم دشمن نمی شود، گفت: مؤمن غیرت دارد و ذلت را تحمل نمی کند و دشمن زمانی ملت را می تواند به نحقیر و تباهی بکشاند که راه عاشورا و امام حسین(ع) را از آن ها بگیرند.


حجت الاسلام روحانی با بیان این که مبارزه با عاشورا سیاست جهانی استکبار بود، گفت: این سیاست مبارزه با عاشورا  و راه امام حسین را که دشمن در قبل از انقلاب در ایران دنبال می کرد در زمان صدام نیز در عراق پیاده کرد اما مردم بیشتر از هر زمانی در عاشورا و پیاده روی اربعین شرکت کردند.


نویسنده کتاب تاریخ نهضت امام خمینی(ره) به ضرورت شناخت راه امام خمینی تأکید و بیان کرد: امروز مردم مکتب عاشورا، مقاومت و شهادت را درک کرده اند و برخی از افراد فرکر می کنند با یک سلسله بازیگری ها می توانند آن ها را از این راه بازدارند بنابراین شناخت راه امام تکلیف مهم است.


کسانی می توانند از کشور دفاع کنند که اسلام خواه باشند

وی در ادامه به پیروی از امام حسین(ع) یکی از ویژگی های امام خمینی(ره) عنوان  و ابراز کرد: ایشان راه حضرت و عاشورا را درک کرده بود، بسیار غیرتمند بود و نه تنها برای ملت مؤمن مسلمان و انقلابی عزت می خواست.


حجت الاسلام روحانی با بیان این که امام خمینی معتقد به اسلام بود، گفت: برخی از افراد که می گویند امام اسلام را برای ایران می خواست اما در عمل ثابت شد که ایشان ایران را برای اسلام می خواست از جمله در بحث کاپیتالاسیون تنها کسی که اعتراض کرد امام بود و کسانی که ادعای ایرانی بودن و ایران خواهی داشتند چون منافع آمریکا در پی بود و مربوط به آمریکا بود در برابر آن سکوت کردند.


مورخ انقلاب اسلامی با اشاره به این که کسانی می توانند از کشور دفاع کنند که اسلام خواه باشند، اظهار کرد: در جنگ نحمیلی کسانی که ادعای وطن پرستی داشتند نه تنها در میدان نبرد حضور نداشتند بلکه مانع تراشی و نارضایتی هایی را داشتند و این نشان می دهد ککه کسی می تواند یاور کشور باشد که معتقد به اسلام باشد.


وی با اشاره به این که دشمن با تمسک به سازش کاران، تلاش در گرفتن ویژگی وطن پرستی و عظمت ملت ایران  دارد، گفت: امروز دشمن به شیوه های مختلف می خواهد این ویژگی را از ما بگیرد.


حجت الاسلام روحانی افزود: سازش کاران در خصوص همین مذاکرات ننگین که صورت گرفت، دلواپسان و کسانی را که نگران راه انقلاب بودند را به تمسخر می گرفتند حال آن که فقط به دنبال قدرت خود هستند و زحمت انقلاب را نکشیده اند، کسی که شهید تقدیم انقلاب کرده است دلواپس است.


مورخ انقلاب اسلامی با بیان این که نباید به عناصر سازش کار اجازه دهیم که غیرت مندی را از ما بگیرند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که غیرت مندی و وطن پرستی که امام خمینی(ره) به آن تأکید داشت را از دست ندهیم.

 


مورخ انقلاب اسلامی پایداری سازش ها در برابر ابرقدرت ها را موقت دانست و گفت: اگر راه امام خمینی را تشخیص و پایبند به آن باشیم، کشور پایدار خوواهد بود اما در غیر این صورت با خطر مواجه خواهیم شد.


وی دشمن شناسی و جریان شناسی را یکی دیگر از ویژگی های امام خمینی(ره) بیان و اظهار کرد: دشمن شماسی ایشان بی نظیر بود و در زمانی که اکثر علمای جهان و ایران کمونیست ها را خطر می دانستند اما معتقد بود که آن ها به علت کفر نمی توانند نفوذ داشته باشد و خطر لیبرالیسم است.


حجت الاسلام روحانی به تحقق اندیشه امام در خصوص دشمن شناسی و معرفی دشمن حقیقی اشاره و بیان کرد: امروز شاهد هستیم که با وجود این که کمونیست ها در کشورهای منطقه فعالیت می کردند به فراموشی سپرده شدند اما لیبرالیسم علیه اسلام ، انقلاب و آرمان های انقلاب چه می کند؟


مورخ انقلاب اسلامی تعظیم در برابر غرب و سازش را ریشه در اندیشه های لیبرالیسمی دانست و گفت: امروز سازش با غرب و تعظیم در برابر امریکا ریشه در  اندیشه های لیبرالیسمی  دارد و امام خطر شاه، آمریکا و لیبرالیسم را درک کرده بود.


سازش ناپذیری ریشه در مکتب اهل بیت(ع) دارد

وی با بیان این که امام خمینی سازش ناپذیر بود، گفت: این سازش ناپذیری ریشه در مکتب اهل بیت(ع) دارد چنان چه که حضرت فاطمه(س) سازش نکرد و حتی وصیت کرد که قبرشان مخفی باشد.


حجت الاسلام روحانی ادامه داد: یکی از ترفندهای عناصر سازش این است که مسلمان نباید کینه توز باشد و تا ابد نمی توان با آمریکا قهر بود در حالی که براساس در مکتب اهل بیت و در زیارت عاشورا به لعن و انزجار از دشمنان پرداخته می شود تا این نفرت کاهش نیابد.


مورخ انقلاب اسلامی با بیان این که عبارت مرگ بر آمریکا برگرفته از قرآن است، گفت: دشمن در تلاش است که بگوید اندیشه های امام  خمینی منحصر به زمان خودش است در حالی که اندیشه های امام برگرفته از قرآن است و به شدت در قرآن سازش پذیری با دشمن نهی شده است.


لزوم آگاهی و بصیرت در برابر توطئه های دشمن

وی با اشاره به نفوذ ناپذیری امام خمینی(ره) گفت: ایشان معتقد بود که هر نظری را حتی اگر از مقدس ترین و مخلص ترین افراد می شنوید، بدون تحقیق نباید بپذیرید.


حجت الاسلام روحانی به ویژگی های افرادی که تحت نفوذ قرار می گیرند اشاره و بیان کرد: افراد ساده لوح، انسان های جاه طلب ئ نیز کسانی که بصیرت، آکاهی و رشد سیاسی ندارند تحت نفوذ قرار می گیرند.


مورخ انقلاب اسلامی با تأکید آگاهی و بصیرت در برابر توطئه های دشمن، ابراز کرد: باید با بصیرت توطئه های دشمن را خنثی کنیم./1310/پ202/ج1

ارسال نظرات