۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۰۱۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

امام خمینی با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی، دین را از مظلومیت نجات داد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی، دین را از مظلومیت نجات داد، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ثابت کرد که با دین می شود دنیا را اداره کرد.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در یکی از مدارس این شهرستان با اشاره به تاریخ پیروزی انقلاب، افزود: انقلاب ما تقابل حق و باطل بود و آمدن این حق و بیرون رفتن باطل به آسانی رخ نداد.

 

وی با بیان این که نامگذاری روزها در دهه فجر به دلیل درس گرفتن از ایام است تا دست مایه‌ای برای حرکت آینده ما باشد، تصریح کرد: وقتی امام راحل قیام را شروع کرد هیچ کس فکر نمی‌کرد بتواند انقلابی را به نام اسلام پایه‌گذاری کند و بسیاری مخالفت کردند اما انقلاب اسلامی ایران به رهبر امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و تاکنون ماندگار است و هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند.

 

حجت الاسلام مشایخ دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی را در هدف الهی امام خمینی(ره) در استقرار نظام دینی دانست و گفت: اگر اعتقادات اسلامی و دینی امام نبود سرنوشت انقلاب ایران مانند سرنوشت انقلاب مصر می‌شد.

 

امام جمعه نوشهر افزود: اگر امام راحل مانند مابقی سیاستمداران و مبارزین بود و اعتقاد راسخ به خدا و به ارزش‌های الهی مانند ایمان، جهاد و شهادت نداشت به یقین بدانید امام هم شکست می‌خورد.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که ولایت فقیه عامل اصلی حفظ انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران حرکت بزرگ دینی بود که در افکار و باورها تغییر بنیادین ایجاد کرد و این گفتمان امروز در دنیا تاثیرگذار و در مقابل جبهه دشمن پیروز است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و اطاعت مردم از گزند تو طئه ای دشمنان اسلام حفظ شد، افزود: باید از گفتمان انقلاب، امام و رهبری که قلب ها را به سوی دین جذب کرده و تحول آفریده است، دفاع کنیم.

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی همسو شدند، افزود: اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه هشت سال دفاع مقدس موجب شکست توطئه های دشمنان و پیروزی ملت ایران اسلامی شد.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که روشنگری‌های 36 ساله روحانیت موجب عزت و اقتدار نظام اسلامی در صحنه های مختلف شده است، خاطرنشان کرد: امروز یک جمله مقام معظم رهبری کاخ سفید را می‌لرزاند و رسیس جمهور ما در مقابل ابرقدرت‌ها قرار می‌گیرد و ایران اسلامی را به عنوان کشوری سربلند و عزیز معرفی می‌کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام راحل از هیچ قدرتی در هراس نبود، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در عرصه علم، پاکی و طهارت فردی بی نظیر بود و سخنان ایشان همواره برای همه الگو بوده است.

 

وی با اشاره به این که امام راحل تنها برای رضای خدا گام بر می‌داشت، تصریح کرد: هیچ کشور اسلامی به‌ جز کشور اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره‌) نتوانست یک حکومت شبیه حکومت پیامبر(ص) و امام علی (ع) در جهان عرضه کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی، دین را از مظلومیت نجات داد، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ثابت کرد که با دین می شود دنیا را اداره کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ایجاد رشد فکری و فرهنگی در دنیا را از برکت وجود امام‌ راحل دانست و با بیان این که مقاومت حزب‌الله لبنان براساس اندیشه‌های امام خمینی(ره) به وجود آمد، خاطرنشان کرد: پس از امام راحل، مقام معظم رهبری هدایت جامعه را به عهده گرفتند که روشنگری‌های ایشان در فتنه‌های اخیر‌ بسیار تأثیرگذار و مشهود بوده است

 

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز برخی به دنبال منحرف کردن انقلاب و اهداف امام راحل هستند که این کار خیانت به انقلاب، نظام اسلامی و امام راحل است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران باید با بصیرت و هوشیاری مراقب این توطئه دشمنان باشند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، انقلابی ماندن و توجه به اندیشه های امام راحل را مهم تر از انقلاب کردن دانست و بیان داشت: حرکت در مسیر اندیشه های ناب امام خمینی و مقام معظم رهبری موجب عزت و سرافرازی ایرانی اسلامی در سطح جهان می شود.

 

حجت الاسلام مشایخ با تأکید بر این که تفکر و اندیشه های ناب و متعالی امام راحل باید برای نسل های آینده کشور تبیین شود، ادامه داد: سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به توطئه های متعدد استکبار در رویدادهای مهم انقلاب اسلامی افزود: بطور یقین دشمنان انقلاب از قبل برای دو انتخابات پیش رو برنامه ریزی کرده اند تا این رفراندوم بزرگ را تحت تاثیر خود قرار دهند./1317/202/ب3

ارسال نظرات