۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۰۲۹
امام جمعه خرم آباد:

ﻓﻠﺴﻔﻪ فکری و سیاسی ﺍﻣﺎﻡ ﺧمینی ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻮﺩ

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که ﻫﺮ ﺭﻫﺒﺮ ﺍﻟﻬﯽ ﻭ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺩﺍﺭﺩ، گفت: ﻓﻠﺴﻔﻪ فکری و سیاسی ﺍﻣﺎﻡ ﺧمینی(ره) ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻮﺩ.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز، ﺩﺭ نشست شوﺭﺍﯼ ﺍﺩﺍﺭﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺸﺎﻭﺭ ﻭﺯﯾﺮ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﻮﺭ در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ﻫﺮ ﺭﻫﺒﺮ ﺍﻟﻬﯽ ﻭ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺩﺍﺭﺩ.

 

وی با بیان این که ﻓﻠﺴﻔﻪ فکری و سیاسی ﺍﻣﺎﻡ ﺧمینی(ره) ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻮﺩ، افزود: ﯾﮑﯽ ﺍﺯ دیگر ﻓﻠﺴﻔﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ(ره) ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﻮﺩ.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻭﺍﻻﯾﯽ ﺩﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺭﺍ ﺭﺃﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ.

 

وی عنوان داشت: ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ، ﺍﺧﻼﺹ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ و ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻭ ﺍﺗﮑﺎل ﺑﻪ ﺧﺪﺍی متعال رمز موفقیت و پیروزی امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب بود.

 

وی با بیان این که کارهای امام راحل براساس ایمان و دوری از هوا و هوس بود، افزود: امام خمینی(ره) اعتقاد داشت که خدای متعال حاضر و ناظر بر اعمل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که هرکاری که برای خدای متعال انجام شود به سرانجام مقصود می رسد، عنوان داشت: امام خمینی(ره) در مقابل ایمان قوی خویش به مردم نیز ایمان و باور داشت.

 

امام خمینی معلم اخلاق بود

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اخلاص عمل امام راحل و نوع عمل و رفتارش با مردم خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) معلم اخلاق بود و ﮐﻼﻡ، ﺭﻭﺵ ﻭ ﻋﻤﻠ ایشان ﺑﺮﺍﯼ رضای ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻮﺩ.

 

وی با اشاره به این که دوری از هوای نفس از ویژگی های بارز امام(ره) بود، اظهار داشت: هوای نفس بزرگ ترین گرفتاری بشر و زمینه ساز ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻭ ﺗﻔﺮﻗﻪ است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که اعتماد و اعتقاد به خدای متعال از دیگر ویژگی های امام خمینی(ره) بود، تصریح کرد: ایمان قوی ایشان و اعتقاد به خداوند متعال در یاری رساندن به مؤمنان در پیروزی انقلاب نقش داشت.

 

وی یادآور شد: ایمان، اخلاص عمل و دوری از هوای نفس رمز موفقیت ما در عرصه های گوناگون و خدمت رسانی به مردم است که باد مورد توجه قرار گیرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات