۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۱۴۰۹۲
استاد اخلاق حوزه علمیه:

طلاب، فرزندان امام خمینی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: امروز طلاب فرزندان و ادامه دهندگان امامی هستند که همواره برای طلاب و سعادت آن‌ها دعا می‌کرد.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید جواد علم الهدی استاد اخلاق حوزه علمیه، ظهر امروز سه‌شنبه 12 بهمن در جلسه درس اخلاق در بیت شخصی خود، گفت: امام خمینی(ره) در بدو ورود به کشور در سال 57 به گلزار شهدا مراجعه کردند و به این موضوع تاکید داشتند که نقش مردم بسیار موثر است.

وی افزود: امام خمینی(ره) به نقش طلاب نیز بسیار توجه داشتند و همواره می‌فرمودند؛ طلاب فرزندان من هستند و من برای موفقیت آن‌ها دعا می‌کنم.

آیت الله علم الهدی، ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره مخالف دسته‌بندی های سیاسی بودند، ضمن اینکه تاکید داشتند باید طلاب همواره خادم دین اسلام باشند.

در ادامه این جلسه اخلاق حجت الاسلام سید مجتبی بدری، در خصوص اهمیت موضوع ادب، گفت: امام صادق(ع) فرمودند؛ اگر دور روز از زندگی من باقی مانده باشد قطعا یک روز از آن را صرف ادب می‌کنم.

وی افزود: امام علی(ع) نیز هیچ میارثی را بالاتر از ادب نمی‌دانستند، طلاب نیز باید در این خصوص بسیار توجه کنند و ادب را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام قائم(عج)، گفت: طلاب باید مدارا را نیز در رأس کارهای خود قرار دهند، ضمن اینکه اخلاق خوش و مهربانی نیز مواردی هستند که باید در وجود یک طلبه که در جامعه رفت و آمد دارد نهادینه شود.

حجت الاسلام بدری در پایان، گفت: امام صادق(ع) کمال ادب را در این موارد می‌دانستند و می‌فرمودند؛ عقل، بردباری، صبر در برابر مشکلات، مهربانی، سکوت و مدار مواردی هستند که بر اساس آن فرد را به کمال ادب می‌رساند./856/202/ب3

ارسال نظرات