۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۱۴۱۱۳
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

زیربنای انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فکری و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با بیان این‌که انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی مبارزه با طاغوت و نابودی نظام های استعماری است، گفت: زیر بنای انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فکری و انقلاب فرهنگی است.
مصطفي جوادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مصطفی جوادی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی مبارزه با طاغوت و نابودی نظام های استعماری است که یکی از ویژگی‌های آن انقلاب فرهنگی بود.

 

وی افزود: بزرگ مردی از یک مکان فرهنگی و مذهبی از حوزه علمیه قیام کرد و طومار ابتذال و نامردمی را در هم می پیچید و به همین دلیل هم در زمان امام و هم در زمان حاضر، رهبر معظم انقلاب نیز تأکید بر فرهنگ دارند چرا که زیر بنای انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فکری و انقلاب فرهنگی است.

 

جوادی گفت: اگر مروری بر نوشته های و اهداف و سخنرانی های امام راحل داشته باشیم متوجه خواهیم شد بحث فرهنگ را امام از چهل سال قبل مطرح کرده است، بنابراین امروز ما باید در بخش فرهنگ جامعه که همان فرهنگ اسلامی است بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با تأکید بر این که دین اسلام، دین عقلانیت و اخلاق است، گفت: همانگونه که پیامبر اکرم(ص) در حدیثی بحث مکارم اخلاق را مورد اشاره قرارداده است، امروز نیز در خیلی از اِلمان های اخلاقی تعریف می شود و تمامی مباحث به بحث های اخلاقی و دینی منتهی می شود.

 

جوادی گفت: اگر درشکل گیری انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی اقشار مختلف‌جامعه از روستاهای دور افتاده تا اساتید دانشگاه و علمای حوزه همه شرکت داشتند به دلیل فراگیری فرهنگ اسلامی است که همه را شامل شد و همه دست در دست یکدیگر و با وحدت کلمه انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانیدند.

 

جوادی در ادامه به برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و از برگزاری مجالس انس با قرآن توسط کانون های فرهنگی در مساجد، سرودها و نواهای انقلاب در تالار ارشاد، نمایشگاه آثار نگارگری هنرمندان، نمایشگاه نقاشی و طراحی و شب شعر فجر را از جمله برنامه های تدارک دیده شده  توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ایام الله دهه فجر اعلام کرد./1307/203/ب2

ارسال نظرات