۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۴۱۲۰
همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛

حجره طلبگی امام خمینی در اراک عطرافشانی و گلباران شد

خبرگزاری رسا ـ حجره طلبگی امام خمینی(ره) همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن با حضور روحانیان، طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه عطرافشانی و گلباران شد.
حجره طلبگي امام خميني در اراک عطرافشاني و گلباران شد حجره طلبگي امام خميني در اراک عطرافشاني و گلباران شد حجره طلبگي امام خميني در اراک عطرافشاني و گلباران شد حجره طلبگي امام خميني در اراک عطرافشاني و گلباران شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجره طلبگی امام خمینی(ره) همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن با حضور روحانیان، طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه عطرافشانی و گلباران شد.

 

در این مراسم روحانیان، ایثارگران و جمعی از طلاب و اقشار مختلف مردم به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند و بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی، بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری تجدید بیعت شد.

 

مدرسه سپهدار اراک یکی از بناهای تاریخی باقی مانده از دوره قاجار است که همزمان با تأسیس بازار اراک به دستور یوسف خان گرجی سپهدار اعظم ساخته شد.

 

مدرسه سپهداری دارای مسجد، صحن نسبتاً وسیع با حوضی سنگی در میان آن بوده و علمای بزرگی چون آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله اراکی، امام خمینی و آیت الله کمره ای در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

 

مدرسه سپهدار یا همان حوزه علمیه امام خمینی(ره)یکی از بناهای موجود در مجموعه بازار و نخستین مرکز علوم دینی اراک است که به عنوان نخستین بنای شهری با اقتباس از سبک مدارس دوره صفویه و با کاشیکاری‌های ظریف و زیبا در دوره قاجار ساخته شده است و اما هم اکنون این مجموعه با مشکلاتی از جمله عدم پرداخت اجاره بها از سوی صاحبان مغازه های موقوفه و مشکلات ساختمانی دست و پنجه نرم می کند.

 

شایان ذکر است، امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1299 شمسی از خمین برای ادامه تحصیل به اراک عزیمت کرده و مدت سه سال در حجره 22 واقع در ضلع شرقی مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک هم شهرت دارد سکونت یافتند.

 

همچنین همزمان با این مراسم به مناسبت نخستین روز از دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، اعضای شورای اداری استان و شهرستان خمین و جمعی از مسؤولان استان مرکزی، زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در گلباران و عطر افشانی شد.

 

یادآور می شود، امام خمینی در تاریخ 20 جمادی الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در بیت تاریخی خود در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کردند./842/203/ب1

ارسال نظرات