۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۱۹۳
استاد حوزه علمیه:

کسانی که قانون را تمکین نمی‌کنند در حد افساد فی الارض قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که کسانی که قانون را تمکین نمی‌کنند در حد افساد فی الارض قرار دارند، گفت: بعضی از مخالفان و خوارج زمان امروز با حمله به ولایت از افرادی دفاع می‌کنند که به قانون تمکین نمی‌کنند.
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه و خطیب گرانقدر اخلاق امروز در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که به مناسبت ختم شهید پاسدار مهدی حیدری به ایراد سخنرانی پرداخت، گفت: بالاترین نعمتی که خداوند به انسان عطا می‌کند و سبب امتیاز او با دیگر موجودات می‌شود عقل است.

 

وی افزود: در روایت معصومین(ع) هیچ ثروتی بالاتر از عقل نیست و این عظیم‌ترین نعمت الهی به انسان است.

 

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند ملکه‌ای که در وجود انسان است و او را به عبودیت و بندگی خدا سوق می‌دهد عقل است، تاکید کرد: هرآنچه که انسان را به خارج شدن از مسیر ولایت و خدا سوق دهد جهل است چرا که انسان عاقل بسوی عبودیت و بندگی خدا گرایش پیدا می‌کند و شهدا مصداق این بندگی هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن که خداوند می‌فرماید شهیدان زنده هستند، ابراز کرد: خداوند در قرآن شهدا را زنده خطاب می‌کند و همچنین می‌فرماید هر کسی که بندگی مرا کند او را مثل خودم قرار می‌دهم.

 

وی با اشاره به نیرویی که انسان را سوق می‎دهد به عبودیت و بندگی خدا، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند عبودیت یعنی دادن همه سرمایه‌های خود در راه خدا؛ کسی که در راه خدا هبه می‌کند در اصل مقداری از سرمایه خود را می‌دهد اما در عبودیت همه سرمایه خود بذل می‌کند و امام حسین(ع) باذل در راه خدا بود این بذل بذر بود که عشق و محبت را در دل این شهدا گذاشت تا دست از تعلقات کشیده و دل را در گرو دل قرار ‌دهند.

 

حجت الاسلام مؤمنی گفت: انسان برای ورود به وادی عبودیت باید هر آنجه که نفس انسان به آن میل دارد اجتناب کند تا خود را در مسیر بندگی او قرار دهد و این طبق میل نفس نیست.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امروز شهدای حرم آل الله خود را از تعلقات دنیا جدا کردند و دل از لذت‌های دنیوی گذشتند دغدغه اصلی این شهدا رهبر و ولایت و اسلام است.

 

وی افزود: افراد منافقی که حتی در زمان حیات امام راحل در خط نفاق حضور داشتند اما بعد از ایشان نفاقشان ظهور و بروز پیدا کرد و در جریان فتنه به اوج خود رسید، امروز وقیحانه و بیشرمانه شخص ولایت را هدف قرار داده‌اند در حالی که همه دغدغه و خواست شهدا حفاظت از ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام مؤمنی بیان داشت: امام راحل فرمودند اگر می‌خواهید به مملکت شما آسیب نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید؛ بعضی از مخالفان و خوارج زمان امروز با حمله به ولایت از افرادی دفاع می‌کنند که به قانون تمکین نمی‌کنند هر کسی در هر جایگاهی که می‌خواهد باشد اگر قانون را تمکین نکند به فرمایش امام راحل در حد افساد فی الارض قرار دارند این در حالی که اشخاصی که خود را فرزند، یار و شاگرد امام راحل می‌دانند خود در برابر قانون و ولایت که دغدغه امام بود تمکین نمی‌کنند./813/202/ب2

ارسال نظرات