۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۲۶۷
آیت الله علوی گرگانی:

ورزشکاران اخلاق اسلامی را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر روی آوردن به ورزش های سنتی که از قدیم مطرح بوده است؛ گفت: در گذشته ورزش هایی بسیار زیبا و جالب شکل می گرفت و دارای منش دینی و معنوی بودند،افرادی که دنبال ورزش می آیند بیشتر باید جنبه های اسلامیرا رعایت کنند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از ورزشکاران هیأت ورزشی فدراسیون ووشو به همراه رییس این فدراسیون پیش از ظهر امروز با  حضرت آیت الله سیدمحمدعلی گرگانی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ابتدای این دیدار در دیدار با اشاره به ضرورت سلامتی بدنی، اظهار داشت: اسلام دین کاملی است و در آن هم از نظر مباحث دینی و هم از نظر بدنی تأکیدات فراوانی شده است.

 

تأثیر امور معنوی بر جسم

وی ادامه داد: روایات ما  دو دسته اند؛ یک دسته مربوط به تقویت امور دینی است که البته اخیرا ثابت شده که همین امور معنوی هم در سلامتی جسم تأثیر خود را دارد و بخش دوم هم روایات فراوانی است که در مورد بهداشت و سلامتی جسم مطرح شده است و در آن تعبیرات عجیبی بیان شده است؛ به عنوان نمونه معصوم در یک روایت نورانی می فرماید: «مسواک بزنید که موجب فصاحت زبان است».

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر روی آوردن به ورزش های سنتی که از قدیم مطرح بوده است؛ تصریح کرد: در گذشته ورزش هایی بسیار زیبا و جالب شکل می گرفت و دارای منش دینی و معنوی بودند و مولای خود را حضرت علی(ع) دانسته و شعرهایی همزمان در مدح امیرمؤمنان می خواندند؛ که این گونه ورزش ها باید تقویت شود.

 

ورزش ها در قالب اسلامی باشد

وی افزود: ورزش امر ریشه داری است؛ اما بحث مهم در این امر این است که باید ورزش در قالب اسلامی پیاده شود که اگر این گونه شد زمینه خدایی بودن ما را فراهم می کند و می توان از همین راه پی به عظمت خدا برد که این هم یکی از آیات الهی است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان ابراز داشت: انیشتین هم با همان نامه ای که به آیت لله بروجردی نوشت شیعه شد؛ پس دانشمندان هم به وسیله همین توجه به امور معنوی به سمت خدا می رفتند و این خیلی خوب است که افرادی که دنبال این ورزش می آیند بیشتر جنبه های اسلامی آن رعایت را کنند./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات