۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۲۸۱
با حضور آیت‌الله نعیم آبادی؛

حوزه علمیه مهدیه شهرستان پارسیان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان حوزه علمیه مهدیه شهرستان پارسیان، همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور، امام جمعه بندرعباس و جمعی از مسؤولان به بهره برداری رسید.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حوزه علمیه مهدیه شهرستان پارسیان به عنوان یکی از بزرگ ترین حوزه های علمیه جنوب کشور با حضور آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام فرحانی معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور، مهندس جعفری مدیر عامل طرح بنیاد برکت دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام مختاری مدیری حوزه های علمیه استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

 


در این مراسم آیت الله نعیم آبادی در سخنان خود با تبریک ایام الله دهه فجر با ابراز خرسندی از بهره برداری این حوزه آن را بسیار مهم دانست و گفت: وجود مراکز مذهبی و تعلیمی سبب رشد فرهنگ و مذهب می شود و علوم دینی نیز جایگاه خود را  در میان مردم و جامعه تثبیت می گرداند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حوزه های علمیه را بهترین پایگاه برای پاسخگویی به شبهات و رویارویی با فرقه ضاله وهابیت خواند و ابراز داشت: این مکان در نوع خود بهترین عامل برای حفظ و دفاع از کیان جمهوری اسلامی است.

 

وی گفت: حوزه های علمیه مطمئن ترین و بهترین کانون برای تبیین و دفاع از دین است که از دیر باز مورد اهتمام همگان بوده است.

 

امام جمعه بندرعباس با یادآوری اینکه سلامت و کمال هر جامعه بدون دین در خطر است، افزود: در همین راستا و برای اینکه جامعه از انحرافات در امان باشد باید به توسعه های حوزه های علمیه اهتمام داشته باشیم.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در همین راستا به اقدمات انجام شده در استان هرمزگان اشاره و گفت: استان هرمزگان از جمله استان هایی است که در دوران  قبل از انقلاب حوزه علمیه نداشته و افراد روحانی هم در آن بسیار کم بود.


آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: امروز رویکرد اصلی ما بعد از توجه به کیفیت و همچنین توسعه حوزه های علمیه، تلاش در راستای ایجاد رشته های تخصصی در حوزه استان است که البته در این راستا تلاش هایی هم صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی تاسیس حوزه های علیمه خوهران و توسعه حوزه های علمیه برادران است.


امام جمعه بندرعباس، در ادامه با بیان اینکه روحانیت در زمان طاغوت در فضای محصور به سر می‌برد، تصریح کرد: با تحمل همه سختی‌‎ها و فشارهای تحمیلی از سوی رژیم طاغوت، سرانجام پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حوزه توسعه پیدا کرد و مسؤولیت‌های سنگین‌تری بر دوش حوزه‌های علمیه و حوزویان قرار گرفت.

 

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: بسیاری از مدارس و حوزه‌های علمیه و به ویژه برای طلاب خواهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شدند که این از جمله برکات این پیروزی عظیم و همچنین نشان دهنده نظام ارزش‌گذاری اسلام برای زن و تحصیل وی است./851/202/ب1

ارسال نظرات