۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۳۰۱
سردار نقدی:

ورزش عرصه تقویت جسم است/ شهدای ورزشکار تقویت روح را به ما آموختند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فلسفه تقویت جسم خدمت به خلق و ایستادگی در مقابل ظالم است.
سردار نقدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین کنگره شهدای ورزش کشور که پیش از ظهر امروز  در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، گفت: دوندگانی که در پیمودن راه حق در صراط مستقیم بر همگان گوی سبقت نمودند، کوه نوردانی که بالاترین قله انسانیت را فتح و شناگرانی که در دریای خون شنا کردند و کشتی گیرانی که قبل از حریفی پنجه در پنجه نفس اماره خود افکندند و رزمی کارانی که صحنه رزم واقعی پیش آمد میدان را خالی کردند و لباس رزم به تن کردند، شهدا بودند.

 

وی افزود: آن هایی که در یک پرش به ساق عرش رسیدند و قایقرانانی که خود را به کشتی امام حسین(ع) رساندند و پهلوانانی که با صدای زنگ جنگ حریف می طلبید میدان ها را گود خود کردند و همسنگر نشینان سنگر حق شدند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عرصه ورزش و تقویت جسم عنوان کرد: ورزش عرصه تقویت جسم است و اگر این تقویت با تقویت روح توأم نباشد، مضر است و فلسفه تقویت جسم خدمت به خلق است و برای دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم است.

 

وی با اشاره به پیام شهدای ورزشکار تصریح کرد: آن چیزی که 5 هزار شهید ورزشکار به ما آموخت این است که روحمان را نیز مانند جسم تقویت کنیم و نه به کسی ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم.

 

سردار نقدی با بیان اینکه تکاورهای آمریکایی در مقابل تکاورهای ایرانی تسلیم شدند چون نیروهای ما روحشان را پرورش دادند، اظهار داشت: ورزشکاری که قوه جسم را بالا ببرد و تسلیم شهرت شود هرچند روی سکوهای مادی قرار گیرد در انسانیت خود شکست خورده و مکتب شهدا بهترین عرصه برای یادگیری ورزشکاران است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خاطرات چند شهید ورزشکار یادآور شد: شهید گلوگاهی کشتی گیر بود و در یک مصافی که همه می دانستند وی پیروز می شود مسابقه را واگذار کرد و زمانی که از شهید گلوگاهی پرسیدند علت ماجرارو، گفت: فرزندان کشتی گیر مقابل وی را تشویق می کردند و نتوانستند در مقابل فرزندانش او را شکست دهند و این 5 هزار شهید الگوهای این چنینی هستند./966/102/ب3

ارسال نظرات