۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۱۴۳۱۸

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ ۲۱۰ مسجد شهرستان نهاوند آماده برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، اعزام ۳۰ مبلغ به نقاط مختلف علی آبادکتول در دهه فجر، برگزاری ۲۰۰ برنامه فرهنگی دینی ویژه دهه فجر توسط تبلیغات اسلامی البرز از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی محبی صبح دوشنبه دوازدهم بهمن ماه جاری درگفتگوئی با بیان این خبر گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در 210 مسجد شهرستان نهاوند جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 

محبی گفت: پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) یکی از اتفاقات بسیار مهم و اثرگذار در تاریخ معاصر است که باعث نابودی ظلم و ستم شاهنشاهی شد.

 

وی اظهار کرد: مردم غیور ایران اسلامی در همه عرصه‌های انقلاب نشان دادند که در مقابل ظلم و استکبار کوتاه نمی‌آیند و بعد از انقلاب در 8 سال جنگ تحمیلی این موضوع را به‌خوبی شنان دادند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: امروز همه ما وظیفه‌داریم با اجرای فرامین رهبر انقلاب راه پیشرفت انقلاب را سپری کنیم و نسل جوان را نیز هرچه بیشتر با آرمان‌های انقلاب آشنا کنیم.

 

وی بیان داشت: در آستانه شروع دهه مبارک فجر با هماهنگی‌هایی که با فعالان مذهبی، هیئت‌امنای مساجد و رابطان فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی انجام‌شده است تعداد 210 مسجد برای برگزاری جشن‌های انقلاب آماده‌شده است.

 

محبی اظهار کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم دهه فجر باعث دل‌بستگی مردم به انقلاب می‌شود و در این جشن‌ها با استفاده از سخنرانان و روحانیون بومی و طرح هجرت سعی خواهد شد تا اهداف و آرمان‌های انقلاب را به نسل جوان بیش از گذشته معرفی کنیم.

 

وی گفت: در شهرستان نهاوند تعداد 65 نفر از روحانیون طرح هجرت، مستقر، خود استقرار و بومی در مساجد شهری و روستایی حضور دارند که علاوه بر اقامه نماز جماعت و بیان مسائل دینی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را نیز بر عهده‌دارند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: برای این دهه بیش از 130 برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی با محوریت مردم تدارک دیده‌شده است که در مساجد شهر و روستاهای نهاوند اجرا می‌شود.

 

اعزام 30 مبلغ به نقاط مختلف علی آبادکتول در دهه فجر

عباسعلی افشان کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی علی آباد کتول با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر از اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهرستان علی آباد کتول خبر داد و اظهار داشت: 30 مبلغ به مناسبت ایام دهه فجر و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به ترویج و تبیین دین مبین اسلام در مناطق مختلف علی آباد کتول مشغول به فعالیت می شوند.

 

وی تصریح کرد: از تعداد 30 مبلغ،20 مبلغ بومی منطقه و 10 مبلغ دیگر ویژه به شمار می روند که با حضور در مناطق مختلف احکام شریعت را ترویج و با برگزاری برنامه های مختلف دهه فجر و پاسخ گویی به شبهات دینی، رسالت خود را عملی می‌ کنند.

 

افشان ادامه داد: امروز وظیفه طلاب و روحانیون نسبت به بیان دین و سیره عملی و فضائل اخلاقی ائمه اطهار علیهم السلام به مراتب سخت تر و حساس تر شده است چرا که مسائل خرافی و عرفان های نوظهور میان مردم به شدت در حال ترویج بوده و در قلب و ذهن آن ها ریشه دوانیده است.

 

کارشناس فرهنگی و تمور تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی علی آباد کتول بیان دستورات و احکام الهی را سلاحی قدرت مند در برابر دشمنان اسلام دانست و ابراز داشت: تبلیغ و ترویج دین اسلام، تببین مکتب ائمه اطهار علیهم السلام، بیان اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی و موارد متعدد دیگر از عوامل مهم غلبه بر عقاید سلفی گری و تکفیری در جهان اسلام است. 

 

برگزاری 200 برنامه فرهنگی دینی ویژه دهه فجر توسط تبلیغات اسلامی البرز

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی البرز، از برگزاری برگزاری 200 برنامه فرهنگی دینی ویژه دهه فجر توسط تبلیغات اسلامی البرزخبر داد.

 

وی ادامه داد:به مناسبت پیروزی شکوه مندانه انقلاب اسلامی و بازگشت  حضرت امام خمینی (ره) از فرانسه به ایران این معاونت فرهنگی با همکاری کارشناسان و ادارات تابعه 200 برنامه فرهنگی دینی را در سطح استان برگزار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حاتمی،برگزاری گفتمان های دینی در قالب موضوعات و مضامین مختلف،اعزام 1200 مبلغ ومبلغه به مساجد و حسینیه ها در برگزاری جشن ها و برنامه های دهه فجر،برپایی مراسم دهه فجر انقلاب توسط 63 روحانی مستقر البرز،برپایی ایستگاه های صلواتی توسط هیئات مذهبی،هماهنگی جهت حضور هیئات مذهبی در برنامه های و جشن های دهه فجر انقلاب،برپایی جلسات پرسش و پاسخ توسط روحانیون  مستقر البرزرا از مهمترین برنامه های حوزه معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی در این دهه برشمرد.

 

حاتمی، ادامه داد: تبلیغات اسلامی البرز امسال پرشور تر از همیشه برنامه های دهه فجر ار برگزار خواهد کرد چراکه همین برنامه ها و مناسبت ها انقلاب است که باعث زنده شدن رشادت های رزمندگان و شهدای انقلاب می‌شود./1325/ن604/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات