۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۱۴۳۷۸
مدیر مؤسسه آوای بینش:

مبارزه با ظلم و استکبار اساس اندیشه انقلابی امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مطهری گفت: استکبار ستیزی و نرفتن زیر بار ظلم ظالم از اصول اندیشه امام راحل و اساس ماهیت انقلاب اسلامی ایران است.
رحلت امام خميني(ره)

حجت الاسلام رضا مطهری، مدیر مؤسسه آوای بینش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تشریح ابعاد اندیشه امام راحل، اظهار داشت: اندیشه امام راحل و تفکر ایشان ریشه در آموزه های ائمه اطهار داشته و ساختار الهی دارد.

 


وی با بیان این‌که ظلم ستیزی یکی از اصول اندیشه امام راحل بود، گفت: دین مبین اسلام با ظلم و ظلم پذیری بر خلاف برخی از اندیشه ها و تفکرات، مخالف و هیچگاه آن را پذیرا نمی باشد، اسلام نه تنها با ظلم مخالف است زیر بار ظلم رفتن و مظلوم بودن را نیز نمی پذیرد.

 


مدیر مؤسسه آوای بینش ظلم به یک شخص را برابر با ظلم به جامعه دانست و ابراز داشت: بر اساس اندیشه امام راحل نه تنها نباید یک شخص زیر بار ظلم رود، حتی نباید یک جامعه نیز زیر بار ظلم و استبداد قرار گیرد.

 


وی با بیان این‌که اندیشه امام راحل تعاون در ظلم ستیزی را مطرح می کند و این اساس را که باید همه زیر پرچم وحدت در برابر ظلم بایستند را بنا نهاده است، تصریح کرد: ضروری است یک جامعه مظلوم با وحدت کلمه و اتحاد زیر بار ظلم نرود.

 


حجت الاسلام مطهری گستره این اندیشه را تا بر طرف شدن ظلم و فتنه در جهان دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب محدود و یا منطقه‌ای نبود، و هدف صدور انقلاب و اندیشه اسلام ناب در تمام جهان است.

 


وی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را ریشه در اندیشه و آموزه های امام راحل عنوان و تأکید کرد: بر اساس اندیشه امام راحل لازم است که جبهه مقاومت در تمام جهان و نقطه نقطه کره‌ خاکی گسترش پیدا کند تا ظلم در جهان ریشه کن شود.

 


این مؤلف و پژوهشگر علوم دینی، افزود: گستره ظلم ستیزی امام راحل تنها مسلمانان را در محدوده تفکر خود قرار نمی داد، بلکه برا اساس اندیشه انقلابی در هر کجای جهان مظلومی زیر بار ظلم قرار گرفت لازم است او را یاری کرد تا از ظلم رهایی پیدا کند.

 


وی ادامه داد: استکبار ستیزی و نرفتن زیر بار ظلم ظالم از اصول اندیشه امام راحل و اساس ماهیت انقلاب اسلامی ایران است، از این رو این تفکر و مبارزه با ظلم در گستره بشریت بود که سبب صدور انقلاب و اندیشه امام راحل در جهان شد./854/302/ب1

ارسال نظرات