۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۱۴۳۸۴
شهردار مشهد:

مخالفت با شورای نگهبان به منزله دیکتاتوری است

خبرگزاری رسا ـ شهردار مشهد در صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، گفت: شخصیت امام خمینی(ره) بعد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) با هیچ کسی قابل مقایسه نیست.
سيد صولت مرتضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: شخصیت‌های سست عنصر، پدران معنوی فتنه، همواره امام عزیز و راه او را هدف قرار داده‌اند و بعضی وقت‌ها با اظهار نظر نسنجیده به میراث گرانبهای امام، هجمه ناجوانمردانه وارد می‌کنند.


 
شهردار مشهد با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از میراث های امام است، ابراز کرد:‌ می‌بینیم بعضی ناجوانمردانه این نهاد را مورد هجمه قرار می‌دهند.

 

 

مرتضوی خاطرنشان ساخت: همه شخصیت‌ها و بیت امام خمینی(ره) برای ما عزیزند اما عزیزتر از بیت اما برای ما راه امام (ره) است. مخالفت با شورای نگهبان نیز به منزله دیکتاتوری است.

 

 

وی در مورد فعالیت‌های شهرداری مشهد در مدت دو و نیم سال گذشته عنوان کرد: در حوزه فنی و عمران مهم‌ترین پروژه‌های ما شامل بهره‌برداری از توسعه خط یک قطار شهری به طول 4.5 کیلومتر با دو ایستگاه و با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد تومان در دهه فجر است.

 

 

شهردار مشهد گفت: خط 2 قطار شهری مشهد نیز با تدبیر شورای اسلامی شهر و همت شهرداری، پیشرفت 17 درصدی حاصل شده طی سال‌های 88 تا 92 به 55 درصد طی دو سال گذشته رسیده است.

 

 

مرتضوی با اشاره به اینکه مراحل ساخت ایستگاه‌های این خط نیز با قدرت در حال انجام است، ادامه داد: ساخت رام اول قطارهای این خط در کشور چین به پایان رسیده است و ساخت دو رام دیگر قطار های این شهر نیز تا پایان اسفندماه سال جاری به پایان رسیده و به سمت مشهد ارسال خواهد شد.

 

 

وی افزود: فاز اول کمربند جنوبی دارای پیشرفت 45 درصدی است، و افزون بر بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام، تالار بزرگ شهر و فاز اول بوستان بهار، با هزینه‌کرد یک هزار و 150 میلیارد ریال، 7 میلیون مترمربع از معابر شهر آسفالت شده است.

 

 

شهردار مشهد در مورد عملکرد حوزه عمل و نقل و ترافیک نیز بیان کرد: طی دو سال گذشته بالغ بر دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده که این رقم در 12 سال قبل از مدیریت فعلی تنها یک هزار و 909 مورد بوده است.

 

مرتضوی با اشاره به کاهش خطوط موازی اتوبوسرانی، عنوان کرد: تعداد تصادفات منجر به فوت از 484 نفر در سال 84 به 329 نفر در سال 93 کاهش یافته است.

 

 
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فضای سبز و خدمات شهری نیز اظهار داشت: سرانه فضای سبز در سال 90 حدود 10 متر و 98 سانتیمتر، در سال 91 حدود 11 متر و 2 سانتی متر، در سال 92 حدود 11 متر و 77 سانتی متر، در سال 93 حدود 12 متر و 19 سانتی متر بوده است که این مهم تا پایان سال جاری به 13 متر می‌رسد.

 


شهردار مشهد ادامه داد: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قبل از مهرماه سال 92 تعداد 37 عدد بوده که این تعداد در مدیریت جدید شهری به 48 عدد افزایش یافته است.

 


مرتضوی، تصویب طرح جامع که سالیان درازی در حال خاک خوردن بود را از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه معماری و شهرسازی دانست که با تدبیر شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام شده است.

 

وی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی بافت فرسوده عامل، در مورد سایر عملکرد معاونت اقتصادی بیان کرد: انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین پرداخت 50 درصد سود و اصل توسط دولت و بازپرداخت یک هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی بیش از سه هزار میلیارد تومانی شهرداری به بانک‌ها‌، دیگر اقدامات شاخص این بخش است.

 


شهردار مشهد با بیان این مطلب که نگاه مطلوب و ارزشی به مقوله فرهنگ در دستور کار بوده است، تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته نگاه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها، احداث فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی، تجهیز 100 مسجد و تجهیز 112 بوستان انجام شده است.

 


مرتضوی دریافت تندیس سیمین مدیریت مالی ایران توسط معاونت اداری و مالی را نشان از شفافیت مالی شهرداری دانست و تاکید کرد: اهتمام ما به کسب درآمدهای مطلوب و مشروع و افزایش درآمدهای پایدار بوده است و مغایرت‌ها در حسابرسی‌ها به حداقل رسیده است. /1310/101/ب1

ارسال نظرات