۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۳۱۴۴۲۰
آیت الله حیدری:

مسؤولان در مسیر حرکت فتنه گران قرار نگیرند/ تضعیف شورای نگهبان به نفع هیچ کس نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید هوشیار بود چه بسا فتنه گران فتنه ای جدید تحت عنوان رد صلاحیت ها در حال تدارک هستند، مسؤولان نظام باید مراقب باشند در مسیر حرکت فتنه گران قرار نگیرند؛ مسؤولان با اصیل انقلاب و رکن رکین قانون یعنی شورای نگهبان نباید برخورد غیر قانونی انجام دهند.
آيت الله حيدري  آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه های گسترده علیه شورای نگهبان گفت: با توجه به کثرت ثبت نام کنندگان برای انتخابات و ضیق وقت از جهت قانونی برای رسیدگی به تک تک افراد عملا ممکن نیست تا شورای نگهبان صلاحیت ها را بررسی کند.


وی افزود: از آنجایی که از نظر قانونی شورای نگهبان باید صلاحیت ها را احراز کند باید توجه داشت صلاحیت امر وجودی به شمار می رود و امر عدمی نیست که با اصالة العدم و برائت حل شود، در صلاحیت اصاله الوجود باید احراز شود یعنی شرایط لازم برای داوطلبی از نظر قانون باید احراز شود تا شخص مورد تأیید قرار گیرد.


امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: احراز صلاحیت همانند کسی است که دنبال مدرک از نظام پزشکی برای ایجاد یک مطب است، به صورت طبیعی سازمان نظام پزشکی بدون احراز صلاحیت پزشکی آن فرد به او مجوز نخواهد داد؛ صرف این که کسی ادعا داشته باشد برای مجوز نظام پزشکی کافی نیست.


وی ادامه داد: برای شورای نگهبان نیز مسأله اثباتی مهم است، طبیعی است که در این فرصت کم امکان تحقیق درباره همه وجود ندارد از طرفی دیگر اگر این نهاد بخواهد کیلویی افراد را قبول کند به مصلحت نظام نیست از این رو چاره ندارد که عدم احراز برای آنها بزند تا این افراد طبق روال قانونی اعتراض و صلاحیت خود را ابثات کنند؛ امکان این که این افراد احراز صلاحیت شود وجود دارد.


آیت الله حیدری با بیان این که مخالفان انقلاب و فتنه گران با تضعیف شورای نگهبان در صدد هستند تا افراد خود را نفوذ دهند، ابراز داشت: این هجمه های وسیعی که از داخل و خارج نسبت به شورای نگهبان وجود دارد جای تعجب دارد.


وی عنوان کرد: این هجمه ها از افراد مشکوک و ضد انقلاب بسیار شنیده می شود که برای تضعیف اصل نظام و انقلاب تلاش می کنند و سعی دارند افراد مورد نظر خود را نفوذ دهند، دلسوزان انقلاب باید از اصالت و روند قانونی کار شورای نگهبان حمایت کنند و در برابر هجمه های علیه شورای نگهبان بایستند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید هوشیار بود چه بسا فتنه گران فتنه ای جدید تحت عنوان رد صلاحیت ها در حال تدارک هستند، مسؤولان نظام باید مراقب باشند در مسیر حرکت فتنه گران قرار نگیرند؛ مسؤولان با اصیل انقلاب و رکن رکین قانون یعنی شورای نگهبان نباید برخورد غیر قانونی انجام دهند.


وی اضافه کرد: اگر قرار است مذاکره یا صحبتی صورت گیرد باید معقول بوده و در چارچوب مصالح نظام انجام شود نه این که در بوق و کرنا کنند و سبب تضعیف شورای شورای نگهبان شوند که این مسأله به نفع هیچ کس نیست/1323/ت302/ج

ارسال نظرات