۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۴۲۸
وزیر بهداشت در دامغان:

دلاوران جبهه مقاومت فرزندان گفتمان انقلاب، امام و رهبری هستند

خبرگزاری رسا ـ قاضی زاده هاشمی گفت: جان‌فشانی‌های حزب الله لبنان و دلاورمردان جبهه مقاومت در عراق و سوریه را نباید فراموش کنیم، آن‌ها فرزندان دلیر گفتمان انقلاب، امام و رهبری هستند که مقاومتشان بر صلابت و اقتدار امت اسلام می‌افزاید.
وزير بهداشت در جمع مردم دامغان وزير بهداشت در جمع مردم دامغان وزير بهداشت در جمع مردم دامغان وزير بهداشت در جمع مردم دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در جشن ویژه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد جامع دامغان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به‌ویژه 12 شهید انقلاب این شهرستان، اظهار داشت: مردم پرتلاش و ولایتمدار دامغان همواره از یاوران اصلی آرمان های بلند انقلاب اسلامی بوده و هستند که داشتن رتبه دوم کشور از منظر تقدیم بیشترین میزان شهدا به نسبت جمعیت سندی بر این مدعا است.

 

وی با اشاره به سومین سفر خود به شهرستان دامغان در طول مدت تصدی وزارت بهداشت، مردم این خطه را پیروان راستین مکتب خمینی کبیر(ره) نامید و افزود: در دوران سیاه نظام ستم‌شاهی برخی استان‌های ما حتی یک پزشک متخصص نداشت، مردم به دلیل بیماری‌های نه‌چندان سخت جان خود را از دست می‌دادند و وجود پزشکان درجه دو وسه برخی کشورهای آسیایی از خاطرات اغلب کسانی است که آن دوران را به یاد دارند.

 

قاضی زاده هاشمی خدمات تمامی دولت‌ها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه بهداشت و درمان و سلامت جامعه را چشمگیر و شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: هرچند تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم اما از یاد نبریم که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از هر چهار کودک تازه متولد شده ایرانی یک نوزاد هیچ‌گاه به سن بلوغ نمی‌رسید و مادران باردار کشورمان یکی پس از دیگری از دست می‌رفتند، اما امروز در این شاخص‌ها وضعیت بسیار خوبی داریم.

 

وزیر بهداشت دولت یازدهم با اشاره به رشد میانگین طول عمر ایرانیان از 55 سال در دوران پیش از انقلاب به 74 سال خاطر‌نشان کرد: کشور ما در تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز پیشرفت‌های وسیعی داشته به گونه‌ای که امروز مفتخریم که 96 درصد داروی مصرفی کشورمان در داخل تولید می‌شود و در دولت تدبیر و امید صادرات دارو ایران به دوبرابر افزایش یافته است.   

 

مقام عالی وزارت بهداشت با بیان اینکه در دوران حکومت منحوس پهلوی کشور ما از منظر سیاسی نیز یک وابسته محض بود که سردمداران آن نیتی برای خدمت به مردم و میهن نداشتند، گفت: فاصله اقتدار سیاسی امروز ایران اسلامی قابل مقایسه با دوران پیش از پیروزی انقلاب نیست، نگاه امروز مجامع جهانی به مسؤولان کشور ما تماما حاکی از احترام به نظامی مستقل است که از هیچ قدرتی فرمان نمی‌برند.

 

اقتدار ایران اسلامی حاصل خون پاک شهدا و ایستادگی ملت است

وی تأکید کرد: امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی سبب شده که وزیر امور خارجه کشورمان و همکارانش در سخت‌ترین گفت‌وگوهای بین المللی با قدرت و صلابت در کنار قدرت‌های جهانی می‌نشینند، بحث می‌کنند و حق ملت مقاوم ایران را می‌گیرند که این همه عزت به برکت انقلاب، خون شهدا، درایت امام و رهبری، ایستادگی ملت حاصل شده است.

 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: ار نقش هم‌پیمانانمان و سربازان جان‌برکف جبهه مقاومت نیز در اقتدار ایران اسلامی نباید غافل شویم، جان‌فشانی‌های حزب الله لبنان و دلاور مردان جبهه مقاومت در عراق و سوریه را نباید فراموش کنیم، آنها فرزندان دلیر گفتمان انقلاب، امام و رهبری هستند که مقاومتشان بر صلابت و اقتدار امت اسلام می‌افزاید.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: همه ما در هر پست و جایگاه وامدار خون شهدا هستیم و باید همواره ایثارگری‌های خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را به‌خاطر داشته باشیم، اگر رشادت‌ها و جانفشانی‌های فرزندان غیور آنها نبود، امروز هیچ‌یک از ما آسایش، امنیت و رفاه فعلی را نداشتیم و شاید اثری از شهر و دیار ما باقی نمانده بود.

 

مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه دانشمندان کشورمان امروز در بالاترین تراز بین المللی به فعالیت‌های پژوهشی و درمانی مشغولند، افزود: حوزه بهداشت و درمان بالاترین رتبه تولید علم را در سطح کشور و رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است.

 

قاضی زاده هاشمی اقتدار امنیت و پیشرفت کشور را در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و نظامی یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: در طول عمر دولت تدبیر و امید کارهای فراوانی به لطف خدا در حوزه بهداشت و درمان به ویژه ساکنان حاشیه شهرها، روستاها و شهر‌های کوچک انجام شده به گونه‌ای که امروز یک شهر نشین در صورت بستری شدن در بیمارستان تنها شش درصد و روستائیان تنها سه درصد از هزینه درمان را پرداخت می‌کنند.

 

وی بیمه شدن یازده میلیون نفر با اجرای طرح بیمه سلامت را از دیگر کارهای بزرگ دولت در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: اختصاص چهار هزار و 800 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به این بخش ماحصل خدمات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و خادمانی همچون نماینده مردم دامغان در مجلس به عنوان نایب رئیس این کمیسیون بوده است.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: استان سمنان نخستین استانی در سطح کشور است که شبکه بهداشتی و درمانی آن کامل شده است و به ازای هر 12 هزار و 500 نفر جمعیت یک پایگاه و در مقابل هر 50 هزار نفر جمعیت یک مرکز خدمات سلامت در آن ایجاد و راه‌اندازی شده است.

 

مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تصویب طرح بومی گزینی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجلس شورای اسلامی که از ابتکارات دکتر رستمیان و همکارانشان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بوده بسیار مطلوب و راه‌گشاست، اظهار داشت:  بر این اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان موظفند حداقل 30 درصد ظرفیت خود را از افراد بومی جذب کنند و این افراد نیز پس از اتمام تحصیل تا 15 سال حق طبابت در هیچ‌جای کشور جز استان خود را ندارند./977/202/ب1

ارسال نظرات