۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۱۴۴۴۶
آیت الله نوری همدانی:

مرفهین بی درد سهمی در پیروزی و تداوم انقلاب نداشتند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی نقش محرومان و کوخ نشینان را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بسیار برجسته عنوان و تاکید کرد که مرفهین بی درد نقش و سهمی در این میان نداشته و ندارند.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین عوامل مهم مؤثر در پیروزی انقلاب پرداخت.
 
این مرجع تقلید وحدت و همدلی مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل ایمان و اخلاص حضرت امام دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و با حمایت همه جانبه مردم به ثمر نشست و تداوم یافت.
 
وی با بیان این که حضرت امام بر سر رفاه طلبان و افرادی که منزوی و گوشه گیر بودند، فریاد زدند، تصریح کرد: ایشان فرمودند؛ انزوا طلبان شکم پرست با مستمسک قرار دادن روایات ضعیف، تنبلی و سستی خود را توجیه می کنند.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر مذموم بودن انزوا طلبی و گوشه گیری در اسلام، گفت: کسانی که گوشه گیر هستند و در خانه خود می نشینند ولو مشغول عبادت هم باشند، این درست نیست، اسلام با رهبانیت و این گونه رفتارها مخالف است.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی استکبار ستیزی را توصیه مؤکد حضرت امام(ره) دانست و یادآورشد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره در این زمینه تاکید داشتند که باید در برابر ظالمان، ستمگران و جباران بپا خاست و فریاد زد.
 
این مرجع تقلید با بیان این که حضرت امام انزوا طلبی را معلول ترس، سود جویی، رفاه طلبی می دانستند، گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه فرمودند یک موی کوخ نشینان را به چهل نفر از مرفهین بی درد نمی دهم.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مستضعفان و پا برهنگان نقش اساسی در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی داشتند، نه مرفهین بی درد؛ اینها از همان ابتدا نق می زدند و مبارزه با رژیم شاه و پیروزی انقلاب را امری دشوار و محال می دانستند؛ اما حضرت امام(ره) بدون توجه به سخنان آنان و با تکیه و توجه به محرومان کار خود را به پیش بردند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات