۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۴۴۸

دوره انتخابی قاریان و حافظان ممتاز برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه و جلسه توجیهی دوره انتخابی قاریان و حافظان ممتاز برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف آغاز شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه و جلسه توجیهی دوره انتخابی قاریان و حافظان ممتاز برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پیش از ظهر امروز چهارشنبه 14 بهمن در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف آغاز شد.

 

در این دوره که 28 نفر از قاریان و حافظان سطوح ممتاز و عالی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نفرات برتر مسابقات شکوفه‌ها حضور داشتند توانمندی‌های قاریان و حافظان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

لازم به ذکر است که برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه قاریان بزرگسال به شرح ذیل است:

 

تلاوت تحقیق روز چهارشنبه 14 بهمن از ساعت 15 تا 21 برگزار می‌شود

این تلاوت شامل قطعه‌ی حداکثر 15 سطری است که به قید قرعه تعبیه شده و 10 ساعت پیش از اجرا به قاری ارائه خواهد شد، ابتدای این قطعه مشخص است و انتهای آن در حین تلاوت توسط هیات ارزیابی و چراغ‌های تعبیه شده اعلام خواهد شد،  این تلاوت با ضوابط و آیین‌نامه مسابقات در حضور هیات ارزیابی و سایر متسابقین اجرا می‌شود، پس از پایان تلاوت، در هر فرع ارزیابی، یک نفر از داوران حداکثر در 5 دقیقه به نقاط قوت و ضعف اجرا خواهد پرداخت.

 

برگزاری تلاوت تحقیق پنجشنبه 15 بهمن از ساعت 8:30 تا 21

این تلاوت، در مدت زمان 5 دقیقه اجرا خواهد شد، قطعه مربوطه، به قید قرعه تعیین شده و 10 دقیقه پیش از اجرا به قاری ارائه خواهد شد، ابتدای این قطعه مشخص است و انتهای آن در حین تلاوت و توسط هیات ارزیابی و چراغ‌های تعبیه شده اعلام خواهد شد، این تلاوت در حضور هیات ارزیابی و سایر متسابقین اجرا می‌شود، داوری این تلاوت، توصیفی است، پس از پایان تلاوت، در هر فرع ارزیابی، یک نفر از داوران حداکثر در 5 دقیقه به نقاط قوت و ضعف اجرا خواهد پرداخت.

 

تلاوت ترتیل جمعه 16 بهمن ساعت 10 تا 12:30 برگزار می‌شود

در این بخش 5 قطعه 7 سطری که به قید قرعه تعبیه شده در اختیار قاری قرار می‌گیرد، تلاوت این دو قطعه، فی‌البداهه و بدون مرور خواهد بود، این تلاوت در فضای استودیویی اجرا می‌شود.

 

تلاوت تحقیق جمعه 16 بهمن از ساعت 18:30 تا 21 برگزار می‌شود

این تلاوت شامل قطعه 30 سطری است که 10 روز پیش از اجرا به قاری ارائه خواهد شد، انتخاب این قطعه از بین پنج قطعه پیشنهادی، به عهده قاری محترم می‌باشد، این تلاوت در یک محفل و با حضور عموم مردم و هیات ارزیابی اجرا می‌شود، داوری این تلاوت توصیفی است.

 

شایان ذکر است که برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب حافظان ممتاز جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی به شرح ذیل است:

 

صحت حفظ چهارشنبه 14 بهمن ساعت 10:30 تا 12 و ساعت 15 تا 21، و روز پنج‌شنبه ساعت 10 تا 12 و ساعت 15 تا 21 برگزار می‌شود.

 

برگزاری آزمون صحت حفظ در دو بخش و به صورت هم زمان

الف _ در این بخش 3 سوال از آیات مشابه، توسط اساتید ارزیاب مطرح خواهد شد، مجموع سوالات 8 صفحه است، انتهای سوالات نامشخص بوده و اتمام هر وسوال بر عهده ارزیاب خواهد بود، ارزیابی در این بخش به صورت انفرادی و بدون حضور سایر شرکت‌کنندگان خواهد بود، زمان‌بندی ارزیابی هر یک از حفاظ حدود 40 دقیقه خواهد بود.

 

ب _ در این بخش 5 سوال از طرف اساتید ارزیاب مطرح خواهد شد، مجموع سوالات 15 صفحه است، انتهای سوالات نامشخص بوده و اتمام هر وسوال بر عهده ارزیاب خواهد بود، ارزیابی در این بخش به صورت انفرادی و بدون حضور سایر شرکت‌کنندگان خواهد بود، زمان‌بندی ارزیابی هر یک از حفاظ حدود 1ساعت خواهد بود.

 

صوت و لحن و تجوید، وقف و ابتدا صحت حفظ جمعه 16 بهمن ساعت 9 تا 12 و ساعت 15 تا 21 برگزار می‌شود.

 

در این بخش کلاس‌ها به دو بخش صوت و لحن به علاه صحت حفظ و تجوید و وقف و ابتدا و به افزون صحت حفظ تقسیم خواهد شد، اجرای تلاوت در هر بخش، به میزان سه صفحه و از حفظ خواهد بود./807/202/ب1

ارسال نظرات