۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۴۵۱
مدیر حوزه علمیه قزوین:

دشمن شناسی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب دشمن شناسی، عمران و آبادی و عزت و صلابت نظام اسلامی در جهان است که ایران را به عنوان یک قدرت برتر در جهان می‎شناسند.
حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به نقش روحانیت در تداوم انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب با واسطه روحانیت و مرجعیت شروع شده است و حضرت امام(ره) به عنوان یک مرجع انقلابی و مبارز وارد صحنه شدند و جنایات رژیم پهلوی را برای مردم تشریح کردند.

 

وی در ادامه افزود: اگر انقلاب به پیروزی رسید به خاطر رهبری حضرت امام(ره) و حمایت مردم از انقلاب بود و مردم که تا پای جان از انقلاب دفاع کردند حق دارند نمایندگان و حکام کشورشان را انتخاب کنند و در سرنوشتشان اثرگذار باشند.

 

استاد حوزه علمیه به مدیریت امام(ره) در شرایط بحرانی اشاره و ابراز کرد: امام(ره) با تدبر ملت را هدایت و شاگردانی مانند شهید بهشتی و مطهری را تربیت و به مردم معرفی کردند و آنها برای تداوم انقلاب جان خود را از دست دادند، روحانیان ما در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها حضور داشتند.

 

روحانیت نخستین قدم را برای تولد و تداوم انقلاب برمی‌دارند

این کارشناس حوزوی به حضور چشمگیر روحانیت در دوران انقلاب و بعد از آن اشاره و تاکید کرد: همیشه نخستین قدم را روحانیت برای از بین بردن فتنه در جامعه برمی‌دارند و با حضور در مساجد و سخنرانی مردم را با توطئه‌های دشمنان آگاه می‌کنند و راه های مقابله در برابر دشمن را به مردم نشان می‌دهند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین، تولد و تداوم انقلاب را تلاش روحانیت دانست و اظهار کرد: حمایت مردم از انقلاب اسلامی و وحدت جامعه عاملی برای تثبیت انقلاب شد، اختلاف سلیقه‌هایی هم وجود دارد و آن موجب پیشرفت نظام می‌شود.

 

دشمن شناسی، عمران و آبادی و عزت نظام از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: مدیریت رهبر معظم انقلاب مورد تأیید همه بوده و ایشان در سیاست‌های داخلی و خارجی با بینش و درایت رفتار و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کرده‌اند و انقلاب را در همان مسیر امام خمینی(ره) هدایت می‌کنند.

 

وی دنیا گرایی را از مهم‌ترین آسیب‌ها دانست و بیان داشت: بی‌تفاوت بودن نسبت به مستضعفان موجب می‌شود تا خودخواهی‌هایی در جامعه بروز پیدا کند، افراد باید دست از تبعیض بردارند و با صداقت به جامعه خدمت کنند در این صورت جامعه به سمت جامعه قرآنی خواهد رفت.

 

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب دشمن شناسی، عمران و آبادی و عزت و صلابت نظام اسلامی در جهان است که ایران را به عنوان یک قدرت برتر در جهان می‎شناسند./838/302/ب1

ارسال نظرات