۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۴۶۲
قائم مقام شورای عالی قرآن:

طرح سطح بندی مسابقات قرآنی در سال جاری اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام شورای عالی قرآن، گفت: طی جلساتی با استادان دست‌اندرکار طرح حذف رتبه‌بندی قاریان و اجرای سطح بندی آنها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که این طرح مراحل تکمیل شدن خود را طی کند.
سيد علي سرابي، قائم‌ مقام مرکز طبع و نشر قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، امروز 14 بهمن  در آیین افتتاحیه و جلسه توجیهی دوره انتخابی قاریان و حافظان ممتاز برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: در طول یک دهه گذشته تلاش کردیم  در حوزه مسابقات قرآنی از تاثیرگذاری شانس یا مسائل غیرمترقبه در انتخاب قاریان و حافظان کاهش یابد تا منتخبین با آمادگی و افتخار بیشتری در مسابقات بین‌المللی حضور یابند.

 

وی با اشاره به اشکالات انتخاب نفرات برتر در سطح شهرستان و استانی، افزود: در گذشته انتخاب نفرات برتر شهرستانی و استانی بر اساس رتبه بندی بود که به طور معمول از نفرات اول تا پنجم افرادی انتخاب شده و به مسابقات کشوری اعزام می‌شدند که به واسطه اضطراب و استرس متسابقین یا عوامل دیگر توانمندی واقعی افراد مشخص نمی‌شد که بعضا فشردگی در امر داوری نیز بر ارزیابی‌ها تاثیر می‌گذاشت.

 

سرابی در ادامه اظهار داشت: ارزیابی‌ها در مرحله فینال نسبتا جامع بود اما در مراحل دیگر در حدی نبود که یک قاری خوب توانمندی خود را به داوران و قضات نشان دهد همین امر سبب می‌شد اشخاص شایسته موفق به احراز رتبه‌های اول تا سوم نشده و از صحنه رقابت‌ مسابقات بین المللی حذف شوند که بعدها مشاهده می‌شد همین افراد در جاهایی دیگر مانند رادیو و کرسی‌ها چه تلاوت‌های خوب و شایسته‌ای دارند.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن، عنوان کرد: طی جلساتی با استادان دست‌اندرکار طرح حذف رتبه‌بندی قاریان و اجرای سطح بندی آنها مورد بررسی قرار گرفت که بعضا نقد و اعتراض نیز شد اما تصمیم بر این شد که این طرح مراحل تکمیل شدن خود را طی کند.

 

وی با اشاره به تفاوت این دوره ارزیابی، ابراز کرد: در این دوره ارزیابی متسابقین نسبت به دوره‌های پیش از نظر کمی و کیفی مطلوب‌تر شده است تا متسابقین توانمندی خود را در زمینه تلاوت‌های کوتاه مدت و بلند مدت بهتر نشان دهند.

 

سرابی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره از از نظرات استادان و متسابقین استفاده می‌شود تا مدخلیت شانس کاهش یافته و امکان ارائه کامل‌تر توانمندی متسابقین باشد، در این دوره آموزشی دوستان می توانند از برنامه های پیش بینی شده استفاده لازم را ببرند./807/202/ب3

ارسال نظرات