۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۴۴۷۳
آیت الله موسوی جزایری:

نظام جمهوری اسلامی بر اصل ولایت فقیه استوار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با حضور در میان مردم انقلابی شهر اهواز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به نقش بی بدیل امام خمینی(ره) در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی گفت: ایشان به پیروزی انقلاب اسلامی اطمینان داشته و بحث ولایت فقیه از برنامه ریزی های صورت گرفته در این باره است.
آيت الله موسوسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، با حضور در میان شاعران و مداحان، بزرگان، مسؤولان و شیوخ شهر الهایی ضمن تشکر از زحمات کشیده شده برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی از حضور زعیم و بزرگ طایفه بطاط در جمهوری اسلامی ایران قدردانی نموده و گفت: روزهای پیش رو دهه فجر آغاز و پایانی خوش داشته و آنها را به عموم حضارتبریک گفت.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که آغاز دهه فجر همزمان با بازگشت امام خمینی(ره) در 12 بهمن سال 1357 شمسی به کشور است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن خطاب به موسی از یادآوری ایام الله و عدم فراموشی آنها سخن به میان آورده است؛ بنابراین ما نیز دهه فجر انقلاب اسلامی را نباید فراموش کنیم.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به دهه فجر و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و عدم فراموشی آنها گفت: نباید آن روزهای بزرگ مملو از کرامات و امدادهای غیبی نازل شده از آسمان ها را فراموش کنیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شاه ملعون، امام خمینی(ره) را به خارج از کشور تبعید کرد، ادامه داد: امام خمینی(ره) به سوی شهر نجف اشرف رهسپار شده و آنجا در حدود 14 سال زندگی کرد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که امام خمینی(ره) به قول معروف از کشور ایران تبعید و نفی شده اند، اظهارداشت: ایشان در نجف اشرف سکونت کرده و در آنجا از محضر درس ایشان بهره برده و در اول شب و صبح نزد آیت الله خویی به تدریس مشغول و سپس از کلاس های امام خمینی(ره) بهره مند می شدیم.

 

وی با اشاره به این که این وقایع و کلاس ها پیش از وقوع انقلاب اسلامی و تسلط حزب بعث و نیز اندکی پس از تسلط آنها بر قدرت صورت گرفته است، ابراز داشت: امام خمینی(ره) اذیت، معانات و سختی ها و مشکلاتی زیادی از سوی مأموران و جاسوسان شاه ایران متحمل شده اما این کارها میان وی و اهداف مدنظرشان فاصله نینداخت.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که امام خمینی(ره) علی رغم آزار و اذیت های صورت گرفته به راه و هدف خود که همان جهاد علیه شاه ملعون است ادامه دادند، گفت: ایشان با صدور اعلانیه، سخنرانی بر بالای منبر، به مبارزه با ظالمان از جمله آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و دست نشانده آنها شاه خائن پرداخت.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که امام خمینی(ره) بر مسیر و راه و روش مخصوص خود استمرار داشت، افزود: برنامه ریزی برای نظام اسلامی از ایده ها و ساخته های امام راحل(ره) بوده و عده ای این اقدام را با توجه به قدرت و پشتیبانی های صورت گرفته از شاه ایران و امکانات فراوانش ناپسند و امام را غیر قادر در انجام اهداف خود می دانستند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به حضور آیت الله فاضل لنکرانی (ره) در محضر امام راحل در نجف اشرف و اشاره به عدم رویارویی با پلیس و نیروهای شاهنشاهی  گفت: آیت الله فاضل لنکرانی اهداف امام خمینی(ره) را بالا و والا دانسته و عدم توانایی در تلبیه آنها را خاطرنشان کرده و خواستار تسهیل در این اهداف شدند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پاسخ امام خمینی(ره) به آیت الله لنکرانی در این باره گفت: امام خمینی(ره) خود را به عنوان مأمور اجرای فرامین صادر شده دانسته و آیت الله لنکرانی مقصود را درک کرده و به این نتیجه دست یافت که ایشان از سوی امام زمان(عج) مأمور هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان جان نثاری برای امام زمان(عج) از سوی آیت الله لنکرانی پس از شنیدن سخن مأمور بودن امام خمینی(ره) ابراز داشت: ما در این مسیر گام برداشته و به اهداف و خواسته های خود آن گونه که در برخی مواردرسیدیم، انشاالله خواهیم رسید.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که امام خمینی(ره) در نجف اشرف برای پایه گذاری نظام اسلامی به برنامه ریزی پرداختند، اظهارداشت: گویا ایشان از تحقق نظام اسلامی و پیروزی آن مطمئن بوده که بحث درس ولایت فقیه از جمله برنامه ریزی های صورت گرفته امام خمینی(ره) در این باره است.

 

وی با اشاره به این که بحث ولایت فقیه از دروس مهم و مشهور در میان علما است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) مدت زیادی در این باره به بحث پرداخته که در زمان کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران بر اصل ولایت فقیه استوار است و ولی فقیه مجتهد، شجاع و عادل و مدیر و متوکل بر خدا بر رأس امور و فعالیت های کشور اسلامی اشراف کامل دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که در زمان امام خمینی(ره) ایشان از سوی مردم و علما و مراجع تقلید مورد تأیید بودند، خاطرنشان کرد: پس از ایشان، نمایندگان مجلس خبرگان با راهنمایی امام خمینی(ره) بر رهبر معظم انقلاب پس از ایشان  اتفاق نظر کردند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که بنده نیز به عنوان سخنران پیرامون صلاحیت های رهبر معظم انقلاب از حیث دینی، فقهی و بینش سیاسی برای تصدی منصب رهبری و بی نظیر بودن  ایشان سخن گفتم، ادامه داد: ایشان جامع تمام شرایط رهبری بوده ونسبت به دین تعصب و تقیدی فراوانی دارند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلام از جنبه دینی و تقید به دین اسلام سرزنش ها در ایشان تأثیر ندارد، ابرازداشت: ایشان در راه خدا، ترسی به خود راه نداده  و با مستکبران به مقابله برخاسته اند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سفر رییس جمهور چین و روسیه و شرفیابی وی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها همچون اجداد خودشان از سرزنش ها و ملامت ها نهراسیده و آنچه که مورد رضای خداوند و پیامبراکرم(ص) می باشد را بر زبان رانده و سخن حق را جاری ساختند.

 

وی با اشاره به این که اگر کسی فقط از خداوند بترسد سزاوار نصرت الهی و پیروزی است، ابراز داشت: شاه ملعون در 26 دی 1357 فرار کرده و به جهنم واصل گشته و امام خمینی(ره) در 12 بهمن ماه به مملکت بازگشته و پس از 10 روز در 22 بهمن، خداوند پیروزی را ملت ایران نازل کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که امام خمینی(ره) دوست داشتند به عنوان خادم مورد خطاب قرار گیرند، افزود: ایشان به خادم بودن افتخار کرده و رهبر را جوانی که نارنجک به کمر بسته و در راه وطن خود جان داد، معرفی کرد.

 

وی با اشاره به این که افتخار ما این است که به عنوان طلاب علوم حوزوی، خطیبان منابر حسینی و خادمان ملت باشیم، اظهار داشت: انشاالله خداوند ما را در خدمت رسانی به ملت عزیز ایران موفق گرداند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به تلاش های دشمنان در رویارویی با ملت ایران به ویژه تحریم های اقتصادی و شکست همه این اقدامات گفت: خداوند نقشه های آنها را شکست داده و سپاسگذار وی هستیم و از استمرار انقلاب اسلامی و جنگ با دشمنان در عراق و سوریه برای حفاظت از شیعه و اسلام ناب محمدی سخن گفت.

 

گفتنی است، در پایان نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله موسوی جزاریری برگزار شد./9456/202/ب3

 

ارسال نظرات