۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۱۴۴۸۷
سردار نقدی:

پژو خط تولید تاریخ گذشته خود را به ما فروخته است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پژو خط تولید تاریخ گذشته خود را به ما می‌فروشد و فناوری جدید را منتقل نمی‌کند و خط تولید قدیمی و بدون مشتری روی دست ما خواهد ماند.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در مراسم رونمایی از تراکتور‌ سنگین 1500 و تراکتور 470 برنجی در تبریز با انتقاد از خبر واردات تراکتورهای سنگین به کشور اظهار داشت: امیدوارم این خبر شایعه باشد، چرا که احتمال دامپینگ وجود دارد تا تولید داخلی ما را زمین بزنند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که پیشرفت‌های زیاد در صنایع دفاعی به خاطر تحریم‌ها بوده و هیچ کس در جهان حاضر نشد هیچ تکنولوژی را به ما بدهد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری در خودروسازی 10 برابر صنایع دفاعی بوده است.


سردار نقدی با اشاره به این‌که سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری، مدیریت کرده‌ایم، تصریح کرد: خروجی این 50 سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات از موشک 3 کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.


وی با اشاره به قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت‌های خارجی نیز گفت: پژو خط تولید تاریخ گذشته خود را به ما می‌فروشد و فناوری جدید را منتقل نمی‌کند و پس از چند سال دوباره با مشکل مواجه شده و خط تولید قدیمی و بدون مشتری روی دست ما خواهد ماند.


سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش ظرفیت کارخانه‌ تراکتورسازی را موجب ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و گفت: در زمینه کارهای جهادی در کشور نیز نمونه‌های خوبی داریم که یکی از این کارهای جهادی کشت یونجه با روش‌‌های جدید و بازدهی سه برابری است که به آب کمتری نیز دارد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از سیاست‌های نکاشت در کشور ادامه داد: این سیاست با شعار ذلت بار موجب فروش بیشتر نفت می‌شود، با رویکرد بسیجی می‌شود کارهای خوبی انجام داد و حتی با کاهش مصرف آب محصولات بیشتری تولید کرد و صادر کننده نیز شد که در حال حاضر چنین طرحی از سوی بسیج در حال بررسی و انجام است.


وی با بیان این‌که شعار ما می‌توانیم امام راحل بزرگ‌ترین دستاوردها را برای ملت ایران به همراه داشت، اظهار داشت: در سایه این شعار توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی برسیم و امروز شاهد ساخت محصولات و فن‌آوری‌های جدید در کشور هستیم. ساخت محصولات جدید در تراکتورسازی تبریز در شرایط تحریم صورت گرفته و این فرمول را از اول انقلاب به کار برده که همواره موفق بوده‌ایم./935/202/ب1

ارسال نظرات