۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۱۴۴۹۴

آذربایجان‌شرقی موقوفه قرآنی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه در آذربایجان‌شرقی وقف قرآنی وجود ندارد و وقف در حوزه قرآن نیز بسیار کم انجام می‌شود.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان اینکه وقف قرآنی انواع مختلفی دارد، اظهار داشت: وقف برای خرید قرآن، چاپ قرآن و یا نگاشتن قرآن از انواع مختلف وقف قرآنی است که مردم می‌توانند مکان یا ساختمانی را برای چاپ یا نوشتار قرآن کریم اختصاص دهند و ممکن است در کنار این وقف مکان استفاده این قرآن‌ها نیز قید شود.


وی وقف قرآنی را با وقف در حوزه قرآن متفاوت دانست و افزود: وقف در حوزه قرآنی یعنی وقف‌هایی که برای استفاده در مسابقات قرآن و به ویژه امکاناتی در جهت ترویج حفظ و تفسیر قرآن وقف شود تا در اختیار مروجان قرآن قرار گیرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که متاسفانه در آذربایجان‌شرقی وقف قرآنی وجود ندارد و وقف در حوزه قرآن نیز بسیار کم انجام می‌شود، گفت: اگر شخصی توان وقف انفرادی را نداشته باشد، می‌تواند به صورت مشارکتی به همراه چند تن اقدام به این وقف‌ها کند.


حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: با توجه به این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآنی است، از این رو در تبلیغات و مشاوره‌های وقفی به دنبال این هستیم که مؤمنان و مردم متدین استان را به سوی وقف‌های قرآنی و وقف‌های در حوزه قرآن سوق دهیم.


وی با اشاره به ابعاد مختلف و گسترده تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع اظهار داشت: امروزه با وجود هجمه‌های فرهنگی علیه اسلام وظیفه جامعه اسلامی است که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی وقف‌های قرآنی خود را افزایش دهند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اکثر وقف‌های مردم مؤمن استان در حوزه اطعام و عزاداری اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: به عنوان یک تکلیف اگر مردم استان وقف‌های خود را به سمت وقف‌های قرآنی سوق دهند در احیای نام اهل بیت(ع) نیز گام برداشته اند./935/101/ب1

ارسال نظرات