۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۵۷۳
رییس ستاد اقامه نماز شهرری:

خانواده مهم‌ترین مرکز نشر فرهنگ اقامه نماز است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز شهرری گفت: خداوند در قرآن اشارات فراوانی به اقامه نماز در سطح جامعه دارد و از مهم‌ترین اقدامات در زمینه مقیم صلاة شدن دعوت خانواده‌ها به نماز است.
خانواده مهم‌ترین مرکز نشر فرهنگ اقامه نماز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا نصرآبادی رییس ستاد اقامه نماز شهرری، امروز عصر در کارگاه تبلیغی اقامه نماز که با حضور فرماندار شهرری هدایت‎الله جمالی‌پور و حجت الاسلام علی آقابابا مبلغ نمونه کشور که در سالن فرمانداری برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن اشارات فراوانی به اقامه نماز در سطح جامعه دارد.

 

حجت الاسلام نصرآبادی بیان داشت: از مهم‌ترین اقدامات در زمینه مقیم صلاة شدن دعوت خانواده‌ها به نماز است.

 

وی افزود: متاسفانه علت بسیاری از بی‌نمازی‌ها در جامعه، به وبژه بین قشرهای نوجوان و جوان آگاهی نداشتن پدر و مادر از نحوه چگونگی دعوت فرزندان به نماز است.

 

رییس ستاد اقامه نماز شهرری با اشاره به آغاز آموزش نماز به فرزندان، ابراز کرد: نخستین گام از 3 سالگی با ایجاد محبت خداوند متعال در دل کودک آغاز می‌شود و در مراحل بعدی با ایجاد محبت پیامبر(ص)، آموزش اجزای نماز به صورت جداگانه، آموزش نماز به صورت کامل و استمرار بر خواندن نماز آموزش داده می‌شود.

 

وی با اشاره به عوامل مؤثر در تربیت دینی فرزندان گفت: از جمله عوامل مؤثر در تربیت فرزندان، خانواده، محیط‌های آموزشی، دوستان، اساتید و دعا و توفیق الهی است.

 

حجت الاسلام نصرآبادی با اشاره به باورهای کودکان که به باورهای بیرونی و درونی تقسیم می‌شود، اظهار داشت: باورهای بیرونی آن نوع از رفتارهایی است که از طریق حواس حاصل می‌شود به همین سبب در کودکان زیر 7 سال استفاده از این نوع باور در زمینه تربیت دینی بسیار مفید است.

 

وی افزود: مراد از باورهای درونی آن دسته از رفتارهایی است که به طریق اطلاعات، اعتقادات و عادات کودک شکل می‌گیرد متاسفانه مساله اصلی بی‌نمازی فرزندان به این بخش بر می‌گردد و پدر و مادرها به دلیل عدم شرایط لازم، کمبود وقت، درگیری‌های مختلف کاری، ندیدن آموزش لازم و نداشتن اطلاعات کافی نتوانسته‌اند در زمینه نماز، باور درونی فرزند خویش را تقویت کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز شهرری با اشاره به شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، عنوان کرد: تشویق مادی و معنوی، روش استفاده از گفت‌وگوهای مستقیم و غیر مستقیم، تداعی معانی، الگو سازی، دعا، بیان احساسات و حرکت‌های جمعی از شیوه‌های دعوت به نماز در فرزندان است./813/202/ب1

ارسال نظرات