۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۱۴۶۰۹
استاد حوزه علمیه:

تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش توفیق الهی محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: تبلیغ در مدارس توفیق الهی محسوب می‌شود که در راستای هدایت بهترین، قشنگ‌ترین، بکرترین و آماده‎ترین افراد جامعه شکل می‌گیرد که با هیچ چیزی قابل تعویض نخواهد بود.
تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش توفیق الهی محسوب می‌شود تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش توفیق الهی محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی آقابابا استاد حوزه علمیه، امروز عصر در کارگاه تبلیغی اقامه نماز که با حضور فرماندار شهرری هدایت‎الله جمالی‌پور و حجت الاسلام حمید رضا نصرآبادی رییس ستاد اقامه نماز شهرری در سالن فرمانداری برگزار شد، گفت: لذت بردن مبلغ در امر تبلیغ بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: مبلغان باید در امر تبلیغ، تدریس، تالیف و تهذیب بسیار کوشا عمل کنند چرا که این اصل یکی از وظایف روحانیان است.

 

حجت الاسلام آقابابا بیان داشت: تبلیغ در مدارس توفیق الهی محسوب می‌شود که در راستای هدایت بهترین، قشنگ‌ترین، بکرترین و آمادهترین افراد جامعه شکل می‌گیرد که با هیچ چیزی قابل تعویض نخواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: نهاد اقامه نماز مظلوم‌ترین قشر در جامعه به شمار می‌روند اما با همین حال با کم‌ترین امکانات بالاترین بهره‌ها و اثر گذاری‌ها را در سطح جامعه دارند.

 

وی با اشاره به خصوصیات یک امام جماعت و مبلغ نمونه، گفت: اخلاص، صبر و استقامت، رفاقت با مخاطب، درخواست هدایت از خداوند، عامل بودن و ظاهر مناسب از ویژگی‌های مبلغ خوب است برای مثال رهبر معظم انقلاب در عین ساده پوشی بسیار آراسته و پاکیزه در بین عموم ظاهر می‌شوند و این امر خود نشر دین به شمار می‎رود.

 

حجت الاسلام آقابابا اظهار داشت: مبلغان معزز باید در سخنرانی‌های سه دقیقه‌ای و کوتاه خبره شوند تا مخاطبان زیادی را جذب دین کنند.

 

در ادامه هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهرری ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز وظیفه شما سنگین‌ترین وظیفه است چرا که اقامه نماز از مهم‌ترین امور تربیتی در سطح جامعه به شمار می‌رود.

 

وی افزود: مبلغان با فرهنگ سازی اقامه نماز در سطح جامعه نقش ریشه‌ای در زدودن معزلات فردی و جمعی دارند.

 

جمالی‌پور ابراز کرد: امروز آینده کشور در دستان جوانان و نوجوانانی است که پایه‎های اصلی توسعه و پیشرفت آینده کشور را تشکیل می‌دهند و توجه به نماز در این گروه سنی بسیار حائز اهمیت است چرا که بی‌توجهی به این امر چالش‌های جبران ناپذیری را برای آینده کشور رغم خواهد زد.  

 

فرماندار شهرری اظهار داشت: تبیین درست نماز عنصری برای حفاظت از ارزش‌های اسلامی و انسانی است و توجه ویژه به نماز بسیاری از مشکلات فردی و جمعی را حل می‌کند.

 

وی عنوان کرد: فرمانداری و ستاد اقامه نماز شهرری با ایجاد انگیزه و همکاری متقابل در صدد جلوگیری از چالش‌‌های احتمالی در مدارس بر آمدند.

 

جمالی‌پور ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از سرمایه‌های مهم ستاد اقامه نماز در کشور هستند و استفاده از ظرفیت وجودی ایشان بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

 

فرماندار شهرری در پایان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین‌ دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور اجرای بحث نماز در مدارس کشور است./813/202/ب3

ارسال نظرات