۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۱۴۶۷۹
معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

شورای رهبری به لحاظ مبنایی با نظام ولایی سازگار نیست/ کسانی که دم از امام می‌زنند باید در عمل تابع ولایت باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: کسانی که دم از امام و صحابی امام بودن را می زنند چرا فرمایشات ایشان را از یادشان برده اند چرا که باید در عمل ثابت کنند تابع ولایت فقیه هستند و طعنه زدن فایده ای جز تنش و تشنج ندارد.
حجت الاسلام عليزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده شب گذشته در مراسم نشست بصیرتی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: فقط با 22 بهمن نمی توان انقلاب را گرامی داشت بلکه باید برای ادای حق انقلاب جلسات فراوان بصیرتی برای آشنایی مردم با اهداف و آرمان های امام و انقلاب برگزار کرد.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) و دلنگرانی ایشان نسبت به اوضاع آخرالزمان، گفت: از مشرق مردمانی بپا می خیزند که بستر را برای حکومت جهانی منجی آماده می کنند و در همین راستا امام راحل می فرمود انقلاب اسلامی مقدمه حکومت الله است.

 

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اتظار فرج و روایات مربوط به آن، گفت: فرج و ظهور به انتظار محبین بستگی دارد و منظور حضرت از امر به دعا برای ظهورش همان آماده شدن محبین و منتظران است.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در حوزه بسترسازی برای ظهور تعریف می شود و رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در این امر نهفته است چرا که مجاهدت های انبیای الهی آن را پشتیبانی می کند.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه یادآور شد: نباید از هویت انقلاب فاصله گرفت؛ مسجد هویت دینی انقلاب است، باید ارزیابی کرد که مدریت مسجدی چقدر در مدیریت کشور تأثیرگذار است، مدیریت ولایی از مسجد نشأت گرفته و باید مدیریتش مسجدی اداره شود.

 

وی ایمان به خدا را از مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: بازی برد برد با آمریکا معنا ندارد اگر شما یک قدم عقب نشینی کنی او 10 قدم به پیش خواهد آمد ولی ما دلخوش کرده ایم که امرکا تحریم ها را برخواهد داشت ولی باید دانست که آمریکا آمریکا است و باید دشمنی دشمن را باور کنیم.

 

حجت‌الاسلام علیزاده به روایتی از پیامبر درباره خواص اشاره کرد و گفت: وای بر زمانی که خواص از مدار خارج شوند و منظور از امرا، همان علما حاکمان و تجار است و وای بر زمانی که چوپانی خود گرگ شود.

 

وی با اشاره به آیه از سوره نسا اظهار داشت: دشمن به دنبال آن است که انسان لحظه ای از او غافل شود تا نسبت به توانمندی تا آگاه شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده تأکید کرد: اگر در فتنه 88 برای انقلاب اسلامی اتفاقی رخ می داد بدانید که دشمنان اسلام شهدا را از خاک بیرون می کشیدند و آنها را محاکمه می کردند و امثال شهید حسین همدانی ها نیز مورد محاکمه قرار می گرفتند که چرا در خاک کشوری دیگر در حال نبرد هستید.

 

وی افزود: کسانی که در فتنه 88 به دبال آتش بازی و شیطنت علیه نظام اسلامی بودند دوباره با نزدیکی انتخابات شروع به سرک کشیدن کرده اند اما باید دانست که معیار انتخاب در زمان حاضر انقلابی و غیر انقلابی بودن است و ساکتین فتنه در جبهه مخالف انقلاب فرار می گیرد.

 

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: کسانی که دم از امام و صحابی امام می زنند چرا فرمایشات ایشان را از یادشان برده اند چرا که باید در عمل ثابت کنند که تابع ولایت فقیه هستند و طعنه زدن فایده ای جز تنش و تشنج ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد: در نظام ولایی شورای رهبری معنایی ندارد و به لحاظ مبنایی با نظام ولایی سازگار نیست و این در حالی است که باید اتحاد میان مردم را حفظ کنیم چراکه مردم کانون قدرت و اقتدار برای انقلاب و نظام به شمار می روند./979/202/ب1

ارسال نظرات