۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۱۴۶۹۹
مدیر حوزه علمیه کاشان:

وصیت نامه امام منشور انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به نقش روحانیت درشکل گیری، تثبت و تداوم انقلاب گفت: حوزه در این نهضت سردمدار بوده و یقینا حوزه زمانی در این سردامداری موفق است که آرمان های خود و اهداف خود را دنبال کند.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، گفت: فلسفه این که امام وصیت نامه خود را وصیت نامه الهی، سیاسی، قلمداد کرد برای این است که آن وصیت نامه امام نیست بلکه منشور انقلاب اسلامی و تداوم آن تا ظهور امام زمان(عج)است و  این اساسنامه انقلاب است که بار عمده آن بر دوش روحانیت است.

 

وی افزود: وقتی روحانیت در رأس قرار گرفت، مردم نیز با اعتمادی که به روحانیت داشتند وارد نهضت شدند و آرمان های امام برای مردم ملاک قرارگرفت، بنابراین اگر بخواهیم انقلاب را در همین مسیر که تا به حال ادامه پیدا کرده است را ادامه بدهیم، برای ثبات آن باید آنچه را امام برای ما تعریف کرده یعنی پافشاری در اصل نظام که برپایه ولایت فقیه است خواهد بود.  

 

حجت الاسلام فرجی گفت: توجه به راهکارهایی که امام با استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی تعیین کرد، ادامه این مسیر انقلاب را برای همیشه  تثبیت می کند و یقینا ما اگر بخواهیم از این مسیر فاصله بگیریم انقلاب ماهیت خود را از دست خواهد داد و انقلاب اسلامی نخواهد بود.

 

مدیرحوزه علمیه کاشان یادآور شد: امام راحل معیاری را به ما دادند که اگر بعد از امام، دشمنی دشمنان اسلام و یا مستکبرین با نظام کم شد بدانیم که انقلاب درمسیر خود جلو نمی رود، بنابراین بعد از امام دشمنی دشمنان اسلام نه تنها کمتر نشد بلکه فشارهای مضاعف و سخت ترین فشارهایی را که شاید بر هیچ کشوری تحمیل نشد بعد از جنگ 8 ساله بر ایران تحمیل شد.

 

وی افزود: حضور آمریکا امروز در منطقه به عنوان یک تهدید نظامی برای انقلاب اسلامی است، ضمن این که تهدید ها و تحریم هایی را که آمریکا در این مدت برای ایران داشته است بیانگر این است که انقلاب هنوز در مسیر خودش حرکت می کند.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که انقلاب اسلامی بدون نام امام در هیچ کجا شناخته شده نیست و راه ما و مسیر ما همان راه امام است گفت: این فرمایش معظم له بیانگر این است ما از مسیر انقلاب تخطی نکرده ایم و انقلاب در مسیر خودش جلو می رود.

 

به گفته وی، در حال حاضر نیز اگر بخواهیم مسیر انقلاب را ادامه دهیم، ادامه راه انقلاب مشروط بر این است که روحانیت با ویژگی هایی که امام برایش تعریف کرده است، باید با مردم و در کنار مردم و برای مردم باشد.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه با اشاره به این فرمایش امام راحل که، مردم معممّ نمی خواهند، مردم عالم می خواهند گفت: مردم از روحانی هدایت و راه کار می خواهند، بنابراین انتظار مردم از روحانیت، هدف دارکردن نظام است و در این مسیر حرکت کردن است.

 

حجت الاسلام فرجی یادآور شد: حوزه زمانی درادامه این مسیر موفق است که بتواند افرادی را تربیت کند که در این مسیر، راه را معیین کنند و ثابت قدم باشند./1307/302/ب3

ارسال نظرات