۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از فضای مجازی برای ترویج تقوا در جامعه/ راهیان نور بهترین سفر برای تطهیر و توبه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: گرچه شبکه‌های اجتماعی را دشمن ایجاد کرده است اما چه اشکالی دارد که از آن‌ها در راه صحیح استفاده کرد؛ دشمن از تمام امکانات برای ترویج گناه استفاده می‌کند و ما نیز باید از تمام امکانات برای ترویج تقوا استفاده کنیم.
حجت الاسلام ماندگاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا صبح امروز در همایش مبلغان جهاد و شهادت و افتتاحیه راهیان نور سال 94 با اشاره به اینکه راهیان نور بهترین فرصت برای مبارزه با نفوذ است، گفت: زمان و مکان به دلیل امتیازاتی که دارند می‌توانند از نفوذ شیطان جلوگیری کنند، مانند ماه رمضان و حرم امامان که دست و پای شیطان بسته شده است.
 
وی ادامه داد: در سرزمین راهیان نور نیز قابلیت جلوگیری از نفوذ شیطان وجود دارد؛ زیرا این سرزمین حرم است، به دلیل اینکه مدافعان اهل بیت(ع) در آنجا به شهادت رسیده‌اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: راهیان نور بهترین سفر برای تطهیر گذشته است؛ راهیان نور بهترین سفر برای توبه است و توبه نیز از نفوذ شیطان جلوگیری می‌کند.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دو هدیه الهی را بعد از 1400 سال زنده کرده است، اظهار داشت: خداوند دو هدیه عقل و وحی را به انسان عطا کرده است که اگر هر کدام به تنهایی استفاده شوند موجب نفوذ شیطان خواهند شد.
 
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: پیوند عقل و وحی مانع نفوذ شیطان می‌شود و تمام شیاطین قصد دارند این دو را از یکدیگر جدا سازند؛ تمام مکاتب ایسمی برگرفته از عقل بدون وحی و تحجر گرایی نیز برگرفته از عقل بدون وحی هستند.
 
وی با تأکید بر اینکه عقل بدون وحی بر اساس حقایق ظاهری کار می‌کند، خاطرنشان کرد: عقل بدون وحی با عالم ظاهر ارتباط برقرار می‌کند و شیطان نیز ظاهر را آراسته و باطن را به حق تبدیل می‌کند.
 
حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: اگر می‌خواهید عقل با باطن ارتباط داشته باشد باید با وحی ارتباط برقرار کند که در این صورت چشم باطنی که بصیرت است و گوش باطنی که سمیع است ایجاد می‌شود.
 
وی بیان کرد: عقل قدرت انتخاب و وحی خط کش انتخاب است، در جمهوری اسلامی هم عقل و وحی وجود دارد زیرا جمهوری به معنای آن است که مردم می‌توانند انتخاب کنند و اسلامی نیز به معنای آن است که جمهوری باید همراه با وحی باشد.
 
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا تشخیص صحیح نیاز و آدرس غلط دادن را از شگردهای شیطان دانست و بیان داشت: آمریکا امروزه نیز نیاز مردم عراق را که آزادی و دموکراسی است به خوبی تشخیص داده اما آدرس غلط به آن‌ها می‌دهد.
 
وی با تأکید بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: گرچه شبکه‌های اجتماعی را دشمن ایجاد کرده است اما چه اشکالی دارد که از آن‌ها در راه صحیح استفاده کرد؛ دشمن از تمام امکانات برای ترویج گناه استفاده می‌کند و ما نیز باید از تمام امکانات برای ترویج تقوا استفاده کنیم./1324/202/ب2
ارسال نظرات