۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۷۵۸
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

زن در اندیشه رهبر انقلاب منشأ نزول برکات و رحمت الهی به جوامع است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان این که در دیدگاه غربی زن تنها مسؤول تولد کودک و بزرگ کردن او است و هیچ حقی تحت عنوان حق مادری و همسری ندارد و یک فرد مستقل است، گفت: در اندیشه های رهبری و در دیدگاه ناب اسلامی زن عامل نزول برکات و رحمت الهی بوده و مادر مقدس ترین موجود عالم است که حفظ حرمتش حتی پس از مرگ از دوش انسان ساقط نمی شود
طوبي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان ظهر امروز در همایش «شخصیت و جایگاه زن در اندیشه رهبر معظم انقلاب» در مدرسه عالی بنت الهدی با بیان این که در نظام غربی زن همواره موجودی دست و پاگیر و جنس دومی بوده است، گفت: در این نظام در طول تاریخ زن مانند کالایی بوده که جز مایملک مرد به حساب می آمده و مورد خرید و فروش قرار می گرفته و در صورت ازدواج با یک مرد تمام اموالش به او منتقل شده و حتی اجازه نداشت از نام فامیلی خود استفاده کند.

 

وی افزود: حتی در این نظام برای زن به عنوان مادر جایگاه چندانی قائل نبودند و تنها مادر را متولی به دنیا آوردن و بزرگ کرن فرزند می دانستند و کوچکترین حقی برای مادر به دوش فرزند قائل نبودند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان تصریح کرد: حتی امروزه هم همین رویکرد و دیدگاه نسبت به زن وجود دارد و برخلاف قرون وسطی زن در ازای بهره کشی جسمی و جنسی و عریان بودن و برآورده کردن نیازهای جنس مرد اندکی از حقوق خود را به دست آورده که این حقوق در مقابل چیزهایی که از او گرفته اند یعنی حیا و عفت بسیار ناچیز است.

 

خانم کرمانی ادامه داد: در نظام کنونی غرب زن در خرج و مخارج فرزند با همسرش مشارکت دارد و در قبال این مشارکت هیچ حقی نداشته و فرزندانشان هیچ احترامی برای او قائل نیستند و در دوران سالمندی باید به تنهایی و در خانه سالمندان زندگی کند.

 

وی با بیان این که در مقابل این دیدگاه، دیدگاه ناب اسلامی قرار داشته که زن را به عنوان مادر و همسر کانون مهر و محبت در خانواده قرار داده و بزرگترین حق را بر انسان حق مادری می داند و بیان می کند که اگر انسان در تمام طول عمر خود تلاش کند و هزاران بار مادرش را بای پای پیاده به حج ببرد نمی تواند باز هم حتی یک روز از روزهایی را که در رحم مادرش بوده است را جبران کند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تأکید بر این نکته جالب این است که غرب با این هم توحش در خصوص زن اسلام را رامتهم به اجحاف در حق زن می کند، گفت: در اینجا اعجاب آمیز ترین سخن را رهبر معظم انقلاب می فرمایند که نباید در مقابل غرب سکوت کرد بلکه تمام جهان اسلام یک صدا باید این ندا را فریاد کنند که ما در زمینه حقوق زن از غرب طلبکاریم و به آنها بدهکار نیستیم.


خانم کرمانی با اشاره به این که دیدگاه رهبر معظم انقلاب به زنان همان دیدگاه ناب اسلامی است ادامه داد: رهبر معظم انقلاب زن و مادر را در خانواده منشأ نزول رحمات و برکات الهی می دانند و می فرمایند خانواده با مهر و محبت مادری می تواند کانونی برای انتشار انسانینت و محبت به سرتاسر گیتی است.

 

وی افزود: امروز شاهد هستیم که مسلمانانی که در کانون مهر و محبت مادران با ایمان تربیت شده اند با وجود تهمت های زیادی که به آنها می زنند مروج برداری و مهر و محبت در جهان هستند در حالی که جوانان غربی که امروزه در قالب داعش به اسم مسلمان جنگ به راه انداخته اند و اکثرا اروپایی تبار هستند به علت محرومحیت از محبت خانوادگی بدترین جنایت ها را در حق بشریت مرتکب می شوند.


دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار کرد: جرج واشنگتن می گوید که محبت و آرامش و صلح را کودکان ما در خانواده و آغوش پدر و مادر می آموزند و کسی که این مهر را از خانواده نگرفته است چگونه می تواند این محبت و آرامش و صلح را به جامعه ارائه کند و گفته این شخصیت غربی امروز در زندگی غربیان خود را نشان می دهد.


خانم کرمانی افزود: وقتی اسقف آمریکایی فتوای به آتش زدن قرآن داد، نامه هایی به فرهیختگان جهان درباره این مساله ارسال کردم و این فرهیختگان جواب هایی دادند که بسیاری از آنها شگفت آور بود، از جمله پاسخی که از یکی از هنرمندان به نام اروپایی دریافت شد که وی در آن گفته بود که دینی که نام آن با صلح و آرامش آغاز می شود و برای همه بشریت رحمت و برکت می خواهد چگونه می تواند مبلغ خشونت باشد و از این که چنین فعال دینی مسیحی چنین فتوایی داده است احساس شرم می کند.

 

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان این که غربی ها از زن موجودی ساخته اند که فقط با ارائه جسم خود به جامعه به رسمیت شناخته می شود، گفت: به قول رهبر انقلاب این نگاه در واقع بالاترین توهین به زن است.


خانم کرمانی با اشاره به این که جهان اسلام باید مروج دیدگاه های ناب اسلامی در خصوص زن و مرد مسلمان به جامعه جهانی باشند، یادآرور شد: انجام چنین کاری نیازمند اتحاد جهانی علیه داعش و تمام کسانی است که می خواهند چهره اسلام را زشت و خشن جلوه دهند./968/202/ب2

ارسال نظرات