۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۱۴۷۶۷
استاد فرق و ادیان مطرح کرد؛

فعالیت مستقیم 280 شبکه ماهواره‌ای بر علیه عقاید شیعه

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان این‌که 280 شبکه ماهواره‌ای به صورت مستقیم بر علیه عقاید شیعه فعالیت می‌کنند، گفت: تهاجم دشمنان به عقاید تاریخی، فقهی و کلامی شیعه به صورت گسترده از طریق ماهواره صورت می گیرد.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمي در گردهمايي دانش آموختگان نقد فرق و اديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در گردهمایی دانش آموختگان نقد فرق و ادیان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، به تبیین روش تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت.

 

استاد فرق و ادیان با بیان این‌که مردم ایران شدیدا با پدیده ماهواره مواجه هستند، اظهار داشت: برخی سایت‌ها که شبکه‌های ماهوراه‌ای پخش می‌کنند، بر روی پورت‌هایی قرار دارند که شبکه بانکی ایران بر روی آن قرار دارد و از همین رو قابل فیلتر نیستند.

 

این پژهشگر حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمن همان‌طور که در زمان جنگ، یکایک نیروها و ابزار نظامی ما را هدف قرار داده بود، امروز یکایک عقاید و فرهنگ‌های ما را نشانه گرفته‌اند؛ تهاجم آنان به عقاید تاریخی، فقهی و کلامی ما به صورت گسترده از طریق ماهواره صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: هزینه تبلیغات دینی کشور عربستان در طول یک سال، حدود 87 میلیارد دلار بوده است؛ امروز 280 شبکه ماهواره‌ای به صورت مستقیم عقاید شیعه را نشانه گرفته‌اند که 200 شبکه آن در حوزه وهابیت کار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی ابراز کرد: بر روی یکی از فرستنده‌ها، 70 شبکه ماهواره‌ای وهابی وجود دارد که چند شبکه از آن، به زبان فارسی پخش می‌شود.

 

وی افزود: در برابر حجم بسیار بالای تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، باید فعالیت تبلیغی حجیمی نیز صورت بگیرد؛ البته همین‌که هر قدم ما در راه اهل‌بیت(ع) به اندازه ده‌ها هزار قدم آنان تأثیرگذار است، خود معجزه است.

 

استاد فرق و ادیان خاطرنشان کرد:‌ با وجود این‌که اهل‌سنت ایران تماشای تلویزیون ایران را حرام دانسته و تماشای شبکه‌های وهابیت ماهواره را حلال می‌دانند، اما آمار کسانی که از ایران به داعش ملحق شدند، از آمار فرانسوی‌های ملحق شده به داعش کمتر است، چرا که شبکه‌هایی همچون شبکه ولایت، بسیاری از توطئه‌های شبکه‌های وهابیت را خنثی می‌کنند.

 

وی یادآور شد: تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیت به قدری خسته کننده است که اگر یک شبکه ماهواره‌ای متنوع در خصوص تبلیغ معارف حقیقی اسلامی تأسیس شود، می‌تواند از تأثیرگذاری بسیاری برخوردار باشد.

 

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی تأکید کرد: تهیه و انتشار مطالب و عکس‌های ساندویچی، می‌تواند در ترویج افکار و حقایق شیعی تأثیر بسیاری داشته باشد؛ البته مدتی است که چنین فعالیت‌هایی صورت گرفته و امیدوارم افزایش یابد.

 

وی گفت: گاهی یک عکس کوچک می‌تواند چندین هزار بار رؤیت شود تا یک شبهه اعتقادی را از بین ببرد./997/202/ب2

ارسال نظرات