۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۱۴۷۸۵
صفار هرندی:

اقتدار و عزت بدون اعتبار فرو ریختنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاه برخی به عزت در وابستگی به ابرقدرت ها است اما چون این عزت اعتبار واقعی ندارد بسیار زود فرو می‌ریزد، انقلاب اسلامی محصول اراده مردمی بود که می‌خواستند زیر بار عزت القائی ناشی از متصل شدن به ابرقدرت‌ها نباشد.
صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین صفار هرندی بعد از ظهر امروز در همایش عزت ملی که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب کشور ما در دنیا اصلا مطرح نبود همچون پاره سنگ‌های کفه ترازو که هیچ ارزشی نداشتند.

 

وی افزود: در نظام بین‌الملل پیشین کشورها بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود نقش برخی کشورها فقط برای ایجاد توازن این دو ابرقدرت بود.

 

وی بیان داشت: کشورهایی که نقش پاره سنگی داشتند گاهی به شوروی و گاهی نیز به آمریکا نزدیک می‌شدند، سومالی که به لحاظ استراتژیک اهمیت زیادی داشت، زمانی چسبیده به مارکسیستی و کمونیستی بود اما سالها بعد با دادن امتیازاتی از جانب آمریکا به شوروی به اردوگاه غرب تعلق گرفت.

 

ایران پیش از انقلاب مهره توازن ابرقدرت ها بود

این سیاستمدار و رونامه نگار با سابقه ابراز کرد: مشابه این اتفاق در سودان رخ داد که رییس جمهور آن متحد شوروی بود سالها بعد سمت غرب رفته و حوزه نفوذ آمریکا شد همین اتفاق برای مصر هم افتاد ایران نیز پیش از انقلاب چنین وضعیتی داشت به عنوان مهره توازن در اختیار اردوگاه غرب بود گاهی به عنوان ژاندارم منطقه، گاهی برای سیاست های نفتی و گاهی تامین کننده انرژی سوخت برای اسرائیل بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اگر در افکار عمومی جهان کشور ایران رصد می‌شد کسی آن را نمی‌شناخت، و جهان عرب ایران را برادر یهود و صهیونیسم معرفی می‌کردند.

 

عزت بدون اعتبار فروریختی است

وی عنوان کرد: نگاه برخی به عزت در وابستگی به ابرقدرت ها است اما چون این عزت اعتبار واقعی ندارد بسیار زود فرو می‌ریزد، انقلاب اسلامی محصول اراده مردمی بود که می‌خواستند زیر بار عزت القائی ناشی از متصل شدن به ابرقدرت‌ها نباشد.

 

صفار هرندی اظهار کرد: با انقلاب ملت ما طعم عزت را می‌چشد و همین طعم در کام مردم ما آنقدر شیرین آمد که با وجود مواجهه با خطرات بزرگ حاضر نبودند این دستاورد را از دست بدهند، برای بسیاری این مساله عجیب بوده و هست زیرا بسیاری از انقلابیون در دنیا ذائقه‌هایشان بعد از گذر زمان تغییر پیدا می‌کند اما برای ملت ایران با وجود همه مشکلات چنین اتفاقی نیافتاده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم بیان داشت: همه انسان‌ها اقتدار و عزت را دوست دارند، به عنوان مثال وقتی تیم ورزشی ملتی برنده می‌شود سبب احساس عزت و افتخار برای آن ملت است، زمانی که تصویری که از به بند کشیده شدن عوامل آمریکا به دنیا مخابره می شود مردم با دیدن این صحنه ها احساس بزرگی و عزت می کنند نه تنها ملت ما بلکه همه آزادگان و کسانی که در مقابل جبهه مستکبران هستند احساس عزت و قدرت می کنند.

 

وی ابراز کرد: احساس عزت یک عقبه دارد که بدون به دست آمدن آن عقبه این عزت حاصل نمی‌شود اگر دریاداران شما دل دریایی نداشتند آن عزت حاصل نمی شود اگر چنین نباشد امیتاز دادن ها ذلت های بعدی را به ما تحمیل می کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینند که نیروی دریایی سپاه جابجایی هر شناوری را رصد می کنند الان طوری شده که شناورهای ابرقدرتها بخواهند از تنگه هرمز عبور کنند باید به بچه رزمنده های شما پاسخگو باشند، این رزمندگان دلشان محکم است لذا کسانی را که فارسی بلد هستند استخدام کردند که اگر پاسدار ایرانی از او پرسید که بتواند سریع جواب دهد از ترس اینکه اتفاق خطرناکی برای آنها افتد.

 

وی عنوان کرد: در همین گزارش های اخیر شنیدند که بچه ها وقتی می بینند که اینها به حریم آب های ما تجاوز کرده بودند (گم شده بودند) همین که یک قایق ما آنها را دور می‌زنند هنوز بچه های ما اسلحه ای را نشانه نرفته بودند که دست آنها بالا می رود و این به علت همان عزت و اقتدار ملت ما است.

 

در انقلاب اسلامی ابرقدرتها تسلیم خواست ملت ما شدند

صفار هرندی با اشاره به اینکه عزت یعنی قدرت معتبر ، اظهار کرد: شاه هم مدعی داشتن عزت بود اما عزتی که پشتوانه آن نه تنها ملت نبود بلکه حتی کمک و حمایت ابر قدرت ها را نیر به همراه نداشت، در انقلاب اسلامی ابرقدرتها تسلیم خواست ملت ما شدند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم بیان داشت: اگر کسی گفت من زیر بار ذلت نمی روم و برای این سخن خود اعتباری داشت آن زمان دارای عزت است، در مذاکرات هم نمایندگان ما گاهی از همین عزت استفاده کردند، زمانی که ظریف به کری می‌گوید که حواستان را جمع کنید که در خاورمیانه گوشت شما زیر دندان ما است.

 

سرنخ پیروزی ملت یمن به دست ایرانیان است

این سیاستمدار و رونامه نگار ابراز کرد: در یمن که انصارالله به درهای صنعا می رسند دشمنان می‌دانند که سرنخ این پیروزی به دست ایران است و سراغ ما می‌آیند که آنها را کنترل کنیم و ما پاسخ می‌دهیم که ما چنین کاری نمی‌کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: عزت یعنی وقتی داعش به دروازه های بغداد می‌رسید و از دست حکمرانان آن کاری ساخته نیست سراغ قاسم سلیمانی را می‌گیرد چون می‌داند که تکیه گاه او در جایی است که در محاسبات مضحک سیاسی حقیقت را قربانی نمی‌کند.

 

امثال سلیمانی‌ها ایستادگی در برابر شرارت را بلد هستند

وی عنوان کرد: قاسم سلمیانی سنت ایستادگی در برابر جریان شرارت را بلد است و این سبب توسعه قدرت کشور می شود، همه کشورها نیروهای مرزبان خود را تقویت می کنند که دشمن آنها را غافلگیر نکند اما انقلاب ما دل های عده ای را در فرامرزها تسخیر کرده است که کار معنوی شما را همان تسخیر شدگان کار شما را انجام می دهند کسانی که در پشت آن خاکریزها می جنگند ایرانی نیستند اما انگیزه های مشابه شما دارند.

 

صفار هرندی اظهار کرد: انقلاب اسلامی زور و عزت ما را زیاد کرد اگر دیروز تهدید و حمله ای به ما می‌شد ما تنها بودیم اما امروز باید از لایه های مختلف مدافعان ما بگذرند که در خارج از مرزها قرار دارند که برخی خجالت می کشند خود را انقلابی معرفی کنند، انقلاب صرفا حرف از دیروز نیست بلکه صحبت از اعتبار امروزی ما است که گزارش این اعتبار را دشمن در سرعت رشد علمی ایران با اعجاب معرفی می‌کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم بیان داشت: سرعت علمی را مشکوک معرفی می کنند، ایران در سرعت علمی 13 برابر و در برخی موارد هم در ده رتبه اول قرار دارد که طرف مقابل را نگران کرده است که شاید ایرانی ها  فکری به سر دارند.

 

صفار هرندی ابراز کرد: امروز بسیاری از تولیدات علمی ما در مناقصات بین‌المللی برنده شده و به کشورهای دیگر صادر می شود با وجود همه تحریم ها انقلاب اسلامی سبب شد که جوانان ما با داشته های خود به عزت و اقتدار در ابعاد مختلف دست یابند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز اگر قدرتی مانند روسیه و چین به شما پیشنهاد روابط راهبردی می دهد بی دلیل نیست در حالی که ما سابقا بارها درخواست این روابط را داده بودیم و این نشان بزرگی و اقتدار ما است حالا که آنها درخواست روابط می دهد ما نباید دست همکاری را پس بزنیم و برویم سراغ کسانی مانند آمریکا که در دوران اخیر از آنها صرفا زهر دریافت کردیم و همیشه چکمه های آنها بر خرخره ما بوده است این از قدرت معتبر ما کم می کند و با عزت جور در نمی آید.

 

وی عنوان کرد: اگر ما قدر انقلاب را نداسته و آموزه های آن را از پیش پای خود برداریم آن زمان صنعت گر و دانشمند مبتکر شما در رقابتی کاملا نابرابر خواهد ایستاد به نظر می‌آید هنوز برخی با وجود گذشت 37 بعد از انقلاب کارکرد آن را نفهمیدند که این امتیازهای که به دست آوردیم برای گردن کج کردن ها نیست بلکه برای ضرب شست نشان دادن ما به آنها بوده است./807/پ202/ج

ارسال نظرات