۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۱۴۸۳۴
معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان:

هدف برگزاری مسابقات قرآنیِ طلاب، تبدیل حوزه به پایگاه اصلی قرآن در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی هدف از برگزاری مسابقات قرآنی طلاب را تبدیل شدن حوزه ها به پایگاه اصلی قرآنی در جامعه و قاریان ممتاز کشوری دانست و گفت: برگزاری جنین جلساتی را مرهون خون شهدای اسلام و انقلاب و مجاهدت های امام امت(ره) هستیم.
معاون تهذيب حوزه علميه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه استان اصفهان، عصر امروز در اختتامیه مسابقات قرآنی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان اصفهان که در سالن اهل البیت(ع) برگزار شد، گفت: امیدواریم با برگزاری چنین جلسات و مسابقات قرآنی توجه به قرآن روز به روز در حوزه های علمیه و جامعه ما بیشتر شود.

 

وی با اشاره به حدیث مشهور ثقلین از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، ادامه داد: قرآن و اهل بیت(ع) باید با هم و در کنار هم مورد توجه قرار گیرند، توسل و تمسک به قرآن و عترت سبب ارتقای حوزه های علمیه خواهد بود، امیدواریم تا هر ساله بتوانیم با اجرای هر چه با شکوه تر این مسابقات و مراسم، گامی رو به جلو و به سمت پیشرفت یادگیری و فهم هر چه بهتر قرآن در حوزه های علمیه برداریم.

 

 

معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه اصفهان با تشکر از همه اجزای برگزار کننده مسابقات و مدعوین و اساتید محترم و قاریان کشوری، افزود: غرض آن است تا حوزه های علمیه به پایگاه های اصلی قرآنی در جامعه تبدیل شوند و قاریان ممتاز کشوری هم از بین طلاب حوزه ها باشند تا بتوانند در راه روشنگری و هدایت مردم موفق تر عمل کنند.

 

حجت الاسلام مومنی برگزاری این جلسات و توفیق حضور در آن ها را مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و مجاهدت های علمای اسلام و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: امروز باید پاسدار خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم.  

 

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) با تمام مشغله کاری که داشتند هر زمان که فرصت کوتاهی پیدا می کردند به قرائت قرآن مشغول می شدند و از تلاوت قرآن و تدبر در آن غفلت نمی کردند و ما باید از این رفتار آن مرجع بزرگوار و رهبر انقلاب اسلامی درس بگیریم.

 

معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: امام امت(ره) که هر وقت نام اباعبدالله الحسین(ع) را می شنیدند بی اختیار بدنشان به لرزه می افتاد و با تمام ارادتی به اهل بیت(ع) داشتند، هیچ گاه از قرآن غافل نمی شدند و قرآن و اهل بیت(ع) را در کنار یکدیگر ارج می نهادند و قرائت قرآن را راه آدم شدن و رسیدن به آدمیت می دانستند./869/202/ب1

ارسال نظرات