۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۸۳۶
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

برزخ محل رسیدگی به مباحث اعتقادی است نه اعمال انسان

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که عده ای تصور می کنند که با وجود برزخ نیازی به قیامت و جهنم نیست، گفت: برخلاف تصور عامه مردم در برزخ تنها مباحث اعتقادی رسیدگی می شود و بخشی از اعمال انسان مانند نماز و روزه و مصرف عمر مورد پرسش قرار می گیرد.
عالم برزخ و ياد مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در برنامه پرسمان اعتقادی از رادیو معارف با بیان این که در برزخ مباحث اعتقادی مورد بررسی قرار می گیرد و رسیدگی به اعمال انسان در قیامت است، گفت: همین موضوع وجود قیامت را ضروری می کند.

 

وی با اشاره به این که به محض خروج روح از بدن انسان، روح در قالب جدید خود قرار گرفته و عالم برزخی او شروع می شود، افزود: عده ای تصور می کنند با تدفین است که سیر برزخی روح انسان آغاز می شود در حالی که باید گفت این گونه نیست و با خروج روح از بدن این فرآنید آغاز می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تفاوت نمی کند که بدن انسان دفن شود، یا به دریا انداخته شود و یا مانند هندوها سوزانده شود بلکه در همه این صورت ها سیر بزرخی انسان آغاز شده و وقتی روح از بدن خارج می شود تعلق خاطر خود را نسبت به جسم مادی از دست می دهد.

 

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: عالم برزخ برای بعضی از افراد ممکن است بسیار طولانی و رنج آور باشد در حالی که برای بعضی از افراد به خصوص انسان های مؤمن مانند یک خواب کوتاه است به گونه ای که اگر بعد از 50 هزار سال توقف در بزرخ از آنها بپرسی که چقدر خوابیده اند می گویند خیلی کوتاه و در حد یک نصف روز را خواب بوده اند.

 

وی افزود: انسان در بزرخ برای قیامت آماده می شود و در بزرخ هم همنشینان و دوستانی دارد که شاید در دنیا با آنها همنشن بوده و اضافه بر این انسان در بزرخ قدرت تعقل و فکر خود را از دست نمی دهد بلکه تنها قدرت اراده و اختیار خود را از دست می دهد و ابزاری ندارد تا آنچه را که می خواهد انجام دهد زیرا ابرازش که همین بدن مادی است را در این دنیا از دست داده و در برزخ از این ابزار محروم است و تنها قادر به انجام کارهایی است که به او اجازه داده می شود./968/پ203/ی

ارسال نظرات