۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۱۴۸۵۸
در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان؛

همایش پاسداشت ایثارگران حرکت های جهادی انقلاب اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش پاسداشت ایثارگران حرکت های جهادی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از خانواده های ایثارگران در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان برگزار شد.
اردوهاي جهادي دانشجويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم پاسداشت ایثارگران حرکت های جهادی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از خانواده های ایثارگران بعدازظهر پنج شنبه 15 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان برگزار شد و از جمعی از ایثارگران حرکت های جهادی و خانواده های آنها تجلیل به عمل آمد.

 

در ابتدای این مراسم یخچالی دبیر همایش پاسداشت ایثارگران حرکت های جهادی انقلاب اسلامی، با ارائه گزارشی از برنامه های ایثارگران و شهدای حرکت های جهادی، گفت: پس از ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی، مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی در زمینه گسترش حرکت های جهادی داشتند، در نتیجه بسیاری از جوانان به مناطق محروم رفتند و این حرکت های جهادی را گسترش دادند.

 

وی افزود: برخی از این جهادگران دچار مصدومیت و مجروحیت شدند، برخی جان خود را در این مسیر از دست دادند، برای همین بعد از این اتفاقات لازم دانستیم افرادی که در این مسیر ایثار کردند یاد و خاطره آنها را ادامه دهیم و در سال های قبل از مادران جهادگران تقدیر شد.

 

دبیر همایش پاسداشت ایثارگران حرکت های جهادی انقلاب اسلامی، با اشاره به دیگر شهدای جهادی به ویژه شهدای مدافع حرم، گفت: امیدواریم راه این شهدا را ادامه دهیم و جا دارد از این شهدا تجلیل به عمل بیاید.

 

حجت الاسلام ناصری پور معاون سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران، در ادامه این مراسم گفت: با تشکیل اردوهای جهادی در سال 78 مقام معظم رهبری اثر بخشی آن را شگفت آور دانستند چراکه بیش از فضای مادی نوعی فضای معنوی ایجاد می کرد.

 

معاون سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران، با اشاره به رشادت های ایثارگران حرکت های جهادی، بیان کرد: این جوان ها در بهترین مناسبت ها در طول سال به مناطق محروم می روند، باید به آنها توجه بیشتری داشت در همین راستا سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران در نوروز 95 اردوهای جهادی را برگزار می کند که می تواند در این راستا کمک و نقش آفرین باشد.

 

در ادامه این مراسم حسین یکتا از فعالان عرصه جهادی با اشاره به شهدای جهادی، گفت: مزد جهاد شهات است و مزد رفاقت با امام حسین (ع) خون دادن در راه خدا است.

 

فعال جهادی با اشاره به حرکت های دشمنان در جنگ نرم، گفت: در مسیر جنگ نرم دشمن قصد دارد تا جوانان را از ما می گیرند و برخی قصد دارند تا اسلام و انقلاب را از ما بگیرند و بنابراین باید هر که هرکاری برای مقابله با آنها انجام شود، تأثیر معنوی بالاتر از ساخت مسجد و مدرسه است نباید فکر کرد دهات ها است که ما را می سازد بلکه این دهات ها هستند که ما را می سازند.

 

وی با بیان اینکه شهدای جهادی در راه خدا رفته اند، گفت: در راهیان نور اگر برخی مناطق بر روی برخی افراد تأثیر نداشت اما در اردوهای جهادی روی آنها تأثیرگذار بود، ایثارگران برای خانواده هایشان پربرکت هستند و مزد جهاد آنها شهادت است که به آن رسیده اند.

 

امیر والی از خانواده ایثارگران در ادامه این مراسم در رابطه با برادر ایثارگر خود عبدالله والی، گفت: مقام معظم رهبری درباره حاج عبد الله والی می فرمایند نام او در انقلاب باقی خواهد ماند، ایشان ارادت خاصی به مقام معظم رهبری داشت و در زمان جبهه های جنگ به منطقه بشاگرد در سال 61 رفت و این منطقه کمتر از جبهه های جنگ نبود.

 

وی در ادامه با اشاره به رشادت های حاج عبدالله والی در بشاگرد، گفت: او هنگام ورود به بشاگرد هیچ امکاناتی نداشت، اما در آنجا اول تصمیم گرفت تا راه و جاده ها را باز کند و بعد از آن در کپرها مدارس را راه اندازی کرد، امروز در بشاگرد 95 درصد معلمان از بومی ها هستند و این از  افتخارت حاج عبدالله والی است.

 

شایان ذکر است پخش مستندی از ایثارگران و شهدای جهادی و شعرخوانی صابر خراسانی از دیگر برنامه های بود که در این مراسم اجرا شد./818/202/ب1

ارسال نظرات