۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۸۶۵
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

توجه به ابعاد فرهنگی از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که ماهیت انقلاب مردم ایران آن را از دیگر انقلاب های جهان متفاوت کرده و آن ماهیت اسلام است، گفت: تنها انقلابی نیز که قادر است همه مصالح مردم را تأمین و تضمین کند انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام يدالله رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري و امام جمعه بلداجي

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی به تعریف کلمه انقلاب پرداخت و اظهار داشت: انقلاب به معنای تحول سریع، شدید و بنیادین ناشی از وقوع طغیان عموم مردم در اوضاع و احوال سیاسی جامعه و در نتیجه جایگزینی یک نظام سیاسی، حقوقی و اقتصادی به جای نظام دیگر است.

 


وی با بیان این که انقلاب به معنای تغییرات زیربنایی در جامعه است، افزود: فرق اصلاحات با انقلاب این است که اصلاحات به دنبال تغییرات رو بنایی است اما انقلاب در بنیان و آرمان های جامعه تغییر ایجاد می کند.

 


امام جمعه بلداجی با تأکید بر این که ماهیت انقلاب مردم ایران آن را از دیگر انقلاب های جهان متفاوت کرده و آن ماهیت اسلام است، گفت: از آن جایی که تنها دینی که برای همه شؤون انسان ها، اعم از شئون فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی برنامه دارد، اسلام است، تنها انقلابی نیز که قادر است همه مصالح مردم را تأمین و تضمین کند و خود، مسایل و مشکلات جدیدی پدید نیاورد، انقلاب اسلامی است.

 

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: این انقلاب، هم انقلابی ضد امپریالیستی، هم انقلابی ایدئولوژیک، هم انقلابی بر ضد یک رژیم فاسد و هم انقلابی فرهنگی به شمار می رود.

 


حجت الاسلام رحمانی در ادامه با برشمردن برخی از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به ابعاد فرهنگی از مهم ترین ویژگی های این انقلاب است تا جایی که می توان آن را بیش و پیش از هر چیز، یک انقلاب فرهنگی دانست البته این به معنای نفی خصلت های سیاسی، حقوقی و اقتصادی این انقلاب نیست.

 

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در عین حال که، به هیچ وجه از سهم و تأثیر عواملی همچون فقر مادی و اقتصادی، ظلم اجتماعی و حقوقی و از دست دادن شأن و حیثیت بین المللی و جهانی در فاسد و نا به هنجار ساختن زندگی انسان ها غفلت ندارد، بیشتر دل نگران محروم ماندن کمالات معنوی و اخلاقی مردم است و اگر با پدیده های اجتماعی مانند فقر و ظلم هم مبارزه می کند، به علت تأثیرات منفی است که هر یک از این پدیده ها در کمال معنوی و اخلاقی بشر می تواند داشت.

 


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، ثبات قوانین و مقررات را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی بیان کرد و ابراز داشت: از آن جایی که این نوع انقلاب مبتنی بر اسلام است که دارای یک سلسله قوانین و احکام ارزشی و حقوقی ثابت و غیر تغییر است، نیاز ندارد که در هر مسأله و مشکلی از مردم یا صاحب نظران و کارشناسان، رأی جویی و نظرخواهی کند؛ از این رو، هیچ فرد یا گروه یا قشری، نمی تواند در این انقلاب طمع داشته باشد که با تغییر احکام و مقررات حقوقی و اجتماعی منافع خصوصی خود را تأمین و تضمین کند.

 

این مقام مسؤول، اهتمام به انتخاب آگاهانه زا از دیگر ویژگی های شاخص انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: هدف اصلی و نهایی این انقلاب استکمال معنوی انسان ها است و این هدف جز بر اثر افعال اختیاری آنان حاصل نمی شود، رهبران این انقلاب برای این که تعداد بیشتری از مردم را به صفوف انقلابیون ملحق سازند، هرگز به شیوه های مجبور کننده، تحمیلی و قهری متوسل نمی شوند؛ بلکه می کوشند تا خود مردم به مقاصد انقلاب ایمان آورند و آگاهانه و آزادانه به انقلاب بپیوندند و از جان و دل، سقوط و انهدام نظام فاسد و استقرار نظام انقلابی را بخواهند.

 

حجت الاسلام رحمانی، عدم اتکا به بیگانگان را یکی دیگر از ویژگی های این نظام دانست و افزود: افراد انقلابی هرگز به بیگانگان اتکا و دلدادگی ندارند چراکه تبری از دشمنان اسلام، درست مانند تولی با دوستان این دین مقدس، از اصول ایدئولوژی این مکتب است؛ از این رو، این انقلاب تنها بر عناصر و نیروهای خودی و دوست تکیه دارد و قائم به خود و مستقل است.

 

وی اجرای درست عدالت و حق را از شاخصه های اصلی این انقلاب دانست و گفت: البته رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما ادعای اجرای عدالت تمام و کمال را نداریم، اما در مسیر آن درحال حرکت هستیم و این امر با تمسک به آموزه های وحیانی و سیره امامان معصوم(ع) محقق می شود./9457/302/ب1

ارسال نظرات