۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۱۴۸۸۱
استاد دانشگاه:

آرامش قلبی انسان تنها در مسیر طاعت الهی شکل می‌گیرد/ امام خمینی با اعتماد به خدا انقلاب کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با بیان این‌که امروز دشمنان از انقلاب اسلامی، مقاومت و حزب‌الله می‌ترسند چرا که خداوند در قلب آنان جایی ندارد به همین دلیل متزلزل و ناآرام هستند، گفت: آرامش قلبی انسان تنها در مسیر طاعت الهی و خروج از مسیر شیطان محقق می‌شود.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه شامگاه 15 بهمن در کلاس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در دعای ندبه می‌خوانیم، کجاست آن آقایی که ندای هر مضطر را جواب می‌دهد؛ برای کسب آبرو در محضر معصومین(ع) نیاز به تقوا و عمل صالح است.

 

وی افزود: امام راحل فرمودند من در ایام مبارزاتم لحظه‌ای نترسیدم؛ این بیانگر تقوا و اعتماد او به خدا است.

 

استاد دانشگاه بیان داشت: امروز دشمنان از انقلاب اسلامی، مقاومت و حزب‌الله می‌ترسند چرا که خداوند در قلب آنان جایی ندارد به همین دلیل متزلزل و ناآرام هستند، آرامش قلبی انسان تنها در مسیر طاعت الهی و خروج از مسیر شیطان محقق می‌شود.

 

نیکنام ابراز کرد: اعتراف و اظهار گناه در برابر انسان‌ها گناهی مضاعف است و در انتشار و گسترش گناه تأثیر می‌گذارد؛ نباید انسان خود را جایزالخطا بنامد بلکه باید بگوید انسان ممکن‌الخطا است، چرا که هرگز جایز به انجام گناه نیست اما ممکن است از او خطا سر بزند.

 

وی افزود: انسان نباید گناه کند و اگر گناهی از او سر زد، نباید در آن گناه باقی بماند؛ امام صادق(ع) فرمودند زمانی که انسان گناهی را انجام می‎دهد گویی لکه سیاهی بر لوح دل او می‌نشیند.

 

استاد دانشگاه ادامه داد: اگر انسان گناهکار با اشاره‌ای متنبه شد آن غفلت از بین می‌رود ولی اگر با سهل انگاری گناه را کوچک شمرد هرگز نور معرفت الهی در قلب او جای نخواهد گرفت و وعده او دوزخ است.

 

نیکنام گفت: در روایت است گویی به قلب انسان گناهکار مهر زده‌اند؛ از عواملی که انسان را بیچاره می‌کند تسویف است که به معنای وسوسه توبه کردن در لحظه انجام گناه است؛ حضرت علی(ع) فرمودند ای مردم گناه‌ نکردن به مراتب آسان‌تر از توبه کردن است.

 

وی افزود: در پذیرش توبه باید اموری که ضایع شده است برطرف شود به همین دلیل توبه سخت‌تر از گناه نکردن است در توبه انسان باید تکبر و غرور خود را بشکند و غرور سدی در برابر توبه است.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند ندامت در انجام گناه، عدم بازگشت به گناه، برطرف کردن حق‌الله و حق‌ناس از عوامل قبولی توبه در محضر خدا می‌باشد؛ امام خمینی(ره) دارای نفسی پاک بود که توانست حرکت عظیم انقلاب اسلامی را محقق کند.

 

نیکنام در پایان خاطر نشان کرد: امروز در لبنان نام فرزندان خود را خمینی می‌گذارند و این بیانگر عشق آنان به رهبر کبیر انقلاب است گسترش نام خمینی برگرفته از عنایت الهی به این بزرگ مرد تاریخ است چرا که او همه اعمال خود را در راستای رضای الهی قرار داد و خدا نیز او را محبوب دلها کرد./813/202/ب2

ارسال نظرات