۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۳۱۴۸۹۱
استاد حوزه علمیه:

پذیرش حق لازمه ظهور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان این‌که پذیرش حق لازمه ظهور است، گفت: اگر در تمام جوامع افراد موضوع حق را با تمام وجود نپذیرند زمین‌های ظهور حضرت حجت فراهم نمی‌شود.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین شامگاه پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه  در مسجد امیر(ع)، گفت: یک مالکیت حقیقی در درون انسان وجود دارد، اما تنها این مالکیت حقیقی نسبت به جان فرد است، یعنی فرزندان و مستقلات فرد متعلق به او نیست.


وی افزود: تنها وجودی که به کل هستی مالکیت حقیقی  دارد خداوند است، در قرآن کریم نیز در آیه 26 سوره آل عمران به طور کامل به این مالکیت اشاره شد
ه است.


رییس بنیاد فارِس المومنین تاکید کرد: کمال مطلق یعنی نا متناهی، به این مفهوم که تناهی به این معناست که محدودیت مطلق به وجود آمده است، پس خداوندی که به هیچ چیزی که احتیاج ندارد را می‌توان کمال مطلق نامید.


حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به آیه 6 از سوره زمر، یادآور شد: در این آیه هم به طور کامل به مساله ربوبیت خداوند متعال اشاره شده است.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تنها کسی که حق تشریع و حاکمیت دارد تا در نظام هستی یک نظم کامل به وجود بیاورد، خداوند متعال است.


رییس بنیاد فارِس المومنین اضافه کرد: خداوند به دلیل اینکه وجود بی نهایت و نا منتاهی است به هیچ وجه کار محدود و بسته انجام نمی‌دهد.


وی درباره قوانین جاری بشری گفت: به قوانین جاری الهی سنت الله می‌گویند، این سنت‌ها نیز بر اساس بیان الهی نه تغییر می‌کند و نه تبدیل می‌‍شود.


وی درباره کسی که تابع قوانین حق نشود، کافر و ظالم است، این موضوع در آیات مختلف الهی و به خصوص در سوره مائده اشاره شده است.


حجت الاسلام علوی تهرانی تصریح کرد: باطل محض را همه می‌شناسند و تبعیت نمی‌کنند، حق محض را هم کسی نمی‌شناسد و آ‌ن‌را تبعیت نمی‌کنند، اما در بطن حق می‌توان باطل را به خورد مردم داد، در خلفای پس از پیامبر(ص) نیز همین اتفاق افتاده است و یکی از این خلفا بر اساس رفتارش حق و باطل درونش را مردم عادی متوجه نشده‌اند و بر اساس فتوحات وی و تها بر اساس برخی اعملش او قضاوتش می‌کنند.


وی درباره لازمه‌های ظهور عنوان داشت: تا جامعه بشری به سمت پذیرش حق نروند، امکان ندارد که امام زمان(عج) ظهور کند، پس باید توجه داشت که لازمه ظهور پذیرش حق است.


حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان گفت: ریشه تمام افعال در توحید ذاتی است، برای مثال وقتی می‌گوییم خداوند مدبر است به این معناست که تدبیر الهی به اینگونه شکل گرفته است تمام نیازهای بشری بر اساس تدبیر الهی از طریق موجودات در عالم و بر اساس یک حرکت فطری و غریزی تامین شود./856/203/ب2

ارسال نظرات