۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۵۰۲۶
حجت‌الاسلام سالک:

پایبندی مسؤولان به آیات قرآن سبب حفظ وحدت و عدم نفوذ دشمن در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی پایبندی مسؤولان به آیات قرآن را سبب حفظ وحدت و عدم نفوذ دشمن در جامعه دانست و گفت: قرآن ابعاد مختلف نیازمندی های زندگی انسان ها را تامین کرده است، عمل به قرآن سبب در امان ماندن از آسیب های اجتماعی و فتنه ها می شود.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تاثیر گسترش تعالیم قرآنی بر زندگی مردم و حل مشکلات جامعه گفت: انقلاب اسلامی ما که در سی و هشتمین سالگرد پیروزی آن قرار داریم مبتنی برمبانی ارزشی دینی از جمله قرآن وعترت است و انقلاب ما یک انقلاب الهی است.

 

وی ادامه داد: بی تردید ضوابط الهی در یک جامعه اسلامی باید تحقق پیدا کند، قرآن کتاب زندگی دنیا و آخرت است، جامعه اسلامی باید خودش را با محتوای قرآن تطبیق بدهد و در مسائل اخلاقی و عبادات و سیاست و اداره حکومت باید بر طبق قرآن و آیات الهی عمل شود.

 

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ قرآن، فهم قرآن و عمل به آن نکات بسیاری را بیان کردند و اخیرا فرمودند که ما باید حدود10میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام سالک بیان داشت: اگر ما به قرآن و عترت تمسک بجوییم بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی ما کاهش پیدا می کند، زندان های ما به خاطر ناهنجاری های موجود در جامعه پُر می شود، در بازدیدهایی که از زندان دستگرد اصفهان  صورت گرفته شده تعداد زیادی از زندانیان مشاهده شده اند که به حفظ قرآن پرداخته اند و تحول عظیمی به خاطر ارتباط با قرآن در آن ها به وجود آمده است.

 

وی اظهار داشت: قرآن ابعاد مختلف نیازمندی های زندگی انسان ها را تامین کرده است، از ابتدای ازدواج گرفته تا مسائل مبارزاتی، جهاد، اقتصاد، فرهنگ، حکومت، دشمن شناسی و جریان شناسی مسائلی هستند که در قرآن به آن پرداخته شده است، حدود 80 آیه در قرآن در مورد شیطان و استکبار و نقش شیطان در جامعه آمده است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: لازمه فهم قرآن حضور در مراکز آموزشی قرآن است، خوشبختانه در طول این 37سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد فرهنگ قرآنی در داخل و خارج کشور گسترش زیادی داسته است و مراکز متعددی در کشورجلسات قرآنی را برگزار می کنند و علاوه بر این مراکز، داخل منازل هم شاهد برپایی جلسات قرآن و تفاسیر هستیم که قطعا برکات زیادی برای خانواده ها و جامعه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سالک در پایان گفت: عمل به قرآن و تلاش برای انس گرفتن با آیات الهی باعث در امان ماندن از آسیب ها و فتنه ها می شود، اگر سیاستمداران و مسئولین ما طبق آیات الهی عمل کنند، در جامعه شاهد وحدت و یکپارچگی و عدم نفوذ دشمنان خواهیم بود و مرز میان کفر و نفاق و ایمان مشخص می شود. /869/302/ب3

ارسال نظرات