۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۳۱۵۰۴۸
رحیم پور ازغدی:

اسلام احترام به حقوق زن را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که اسلام حقوق، کرامت و اسقلال زن را احیا کرد، گفت: بدون نادیده گرفتن تفاوت های وظایف زن و مرد، این تفاوت ها هم ارزشی نیست بلکه کرامت هر دو به تقوا است.
ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس با تلفن همراه با موضوع کرامت والدین(سایه پدر و مهر مادر)، که در سالن رضوان سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به پدیده اجتماعی شدن زنان بعد از انقلاب، گفت: بعد از انقلاب حضور سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای زنان بعد از انقلاب به اوج خود رسیده و مزایای زیادی برای آنها به وجود آورد.

 

وی با اشاره به رابطه زنان و مردان در خانواده و اجتماع، عنوان کرد: اگر این رابطه درست اداره نشود منجر به متلاشی شدن خانواده است، امروز زنگ خطر آمار بالای طلاق ناشی از همین مسأله است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برخی با تعابیر نادرستی نسبت به زنان معتقد هستند که با ورود زنان به جامعه خانواده متلاشی شده است و این سیر سبب می شود که در 20 یا 50 سال آینده جامعه زنان ما شبیه کشورهای غربی شود.

 

رسانه‌ها جایگاه خانواده و حریم آن را به درستی تبیین کنند

رحیم پور ازغدی، با اشاره نگاه برخی با تفکر مدرنیته و برخی با نگاه به گذشته در خصوص خانواده، بیان داشت: همانگونه که جبهه رسانه در دنیا سبک زندگی را تغییر داده امروز ما نیاز داریم که در عرصه‌ رسانه و هنر جایگاه خانواده و حریم آن را با توجه به شرایط جدید و امروز جامعه بازگو و تبین کنیم.   

 

وی با اشاره به رویکرد سوم در حضور زنان در بیرون از خانه، ابراز کرد: این حضور بعد از انقلاب برای زنان ما به وجود آمد در حالیکه استقلال، عزت و عفت خود را حفظ کردند وارد جامعه شدند تا در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی حضور داشته باشند برخلاف آنچه امروز در دنیا وجود دارد.

 

غرب در صد سال اخیر برهنگی را به عنوان سبک زندگی زنان تعریف کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ایجاد چند توهم در جهان اسلام صد سال اخیر، گفت: توهم برهنگی حتی در جوامع غربی صد سال پیش نیز وجود نداشت عموم زنان پوشیده بودند و برخی از زنان بسیار اندک مخصوص فاحشگی بودند اما ویروس برهنگی به جای عیب مخصوص اهل فحشا در صد سال اخیر برای همه به عنوان سبک زندگی تعریف شد، که اصول آن نیز از تفکر صهیونیستی نشات می‌گرفت.

 

رحیم‌پور ازغدی، در ادامه خاطرنشان کرد: غربی‌ها با این ادعا که بدن زن و روح آن کشف کردند دقیقا حدود را به جای حقوق و حقوق را به جای حدود تعریف، جای منکر و معروف را عوض کرده و حفظ خانواده را ننگ محسوب کرده و آن را به عنوان الگو به دنیا معرفی کردند.

 

پیش از کشف حجاب رضاخانی زنان در اجتماع حضور داشتند

وی عنوان کرد: بر اساس تاریخ معاصر زنان پیش از کشف حجاب رضا خانی در اجتماع حضور داشتند یک نمونه کوچک آن مقابله زنان در برابر واردات لباس غربی برخی بازاریان است که طی تظاهراتی آنها را مجبور به انصراف این اقدام خود می‌کنند، زمان امیر کبیر بیشتر دفاع کنندگان از ایشان زنان بودند.

 

وی درادامه با اشاره به  قضیه تحریم تنباکو و نقش زنان در آن، گفت: در قضیه تنباکو یک ارتش با هدف فروپاشی خانواده به کشور ما آوردند تا به مرور مجالس رقص و شراب راه اندازند، اما زنان با شکستن قلیان‌ها حتی علیه شاه نیز قیام کردند طوری که همسر شاه نیز در این داستان مقابل شاه ایستاد، زنان هرات در این قضیه شهید دادند.

 

زن و مرد هر دو باید با حفظ عفت و حیا در جامعه حضور داشته باشند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به کرامت  خانواده و ارتباط آن با حفظ عفت زن با حضور در جامعه، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید حضور زن و مرد هر دو باید در جامعه حضور پیدا کنند، اما در دنیا به علت عدم تعریف درست از حضور زن در جامعه زن را قربانی کردند، اما انقلاب بر اساس قواعد اسلامی تعریف درستی از حضور زنان ارائه داده است که زنان جامعه ما باید نسبت به آن شناخت پیدا کنند تا در آینده به واسطه حضور زنان دچار معزل و مشکلات رایج در غرب نباشیم.

 

رحیم پور ازغدی، با اشاره به کاهش زاد و ولد در کشور ما، بیان داشت: بعد از انقلاب کشور ما در حوزه زنان 25 درصد نسبت به دنیا به سرعت تحول داشته است، در انقلاب از زن تجدید حیثیت شد اما دو خطر توقف نسل و فروپاشی خانواده افزایش یافت که باید برای آن فکر اساسی کرد، برخی حاشیه رفتن را پیشنهاد می‌دهند که امکان ندارد اسلام فرار از صحنه را قبول ندارد بلکه باید راهکار درست ارائه شود.

 

وی با اشاره به منطق اسلامی در خصوص تشکیل خانواده و حضور در جامعه، ابراز کرد: در اسلام هنر این نیست که ازدواج نکنی بلکه ازدواج کردن و تحمل سختی جهاد خانواده داری هنر است؛ ازدواج بیشتر به نفع زن است بسیاری از مردان در دنیا از ازدواج پرهیز می‌کنند تا از مسئولیت‌پذیری نسبت به خانواده فرار کنند.

 

امروز انواع ازداج‌های سفید یا بنفش برای شهوت رانی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در اسلام تعدد زوجات به خاطر هوسرانی مردان نیست بلکه افرادی که چندین همسر اختیار می‌کنند باید مسئولیت بیشتری را متقبل شوند، اما امروز انواع ازدواج هایی که از آن به عنوان ازدواج سفید یا بنفش نام برده می شود برای شهوت رانی مردان است.

 

رحیم‌پور ازغدی، خاطرنشان کرد: اسلام اجازه نداده از زنان حتی در زمینه ازدواج استفاده ابزاری شود، بر اساس مبانی اسلام اگر زنی مجبور به ازدواج با کسی شده باشد عقد او باطل است، مفهوم اذن پدر نیز به شرط رعایت مصالح دختران است.

 

اسلام احترام به حقوق زن را احیا کرد

وی عنوان کرد: احیا حقوق زن و احترام به نظر او مسائلی بود که اسلام زنده کرد برخلاف نظرات فمینیستی خانواده، حرمت پدر و مادر از بین برود اسلام بر خلاف آن گفت خانواده و حرمت پدر و مادر باید حفظ شود در عین حال که زنان نیز می‌توانند در جامعه حضور داشته باشد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اعجاز اسلام حقوق کرامت اسقلال زن را احیا کرد بدون نادیده گرفتن تفاوت های وظایف زن و مرد، این تفاوت ها هم ارزشی نیست بلکه کرامت هر دو به تقوا است.

 

رحیم پور ازغدی، بیان داشت: مرد و زن به لحاظ جسمی و روحی، قدرت تحمل، انجام وظایف مساوی نیستند، اسلام زنان را با حقوق انسانی خود آشنا کرد اما اجازه نداد که تمرد داشته باشند، در عین حال که به مردان سفارش می‎کند نباید خانه زندان زن باشد و زنان نیز نباید متمرد شوند بلکه رابطه آنان باید بر اساس عشق و محبت باشد.

 

وی ابراز کرد: در اسلام احترام زن در برابر مرد احیا شد، به مردها آموخت که باید به کرامت و حقوق زن احترام بگذارند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با پیشرفت‌هایی که در حوزه زنان شد باید مراقب آفات جانبی آن باشیم./807/202/ب1

ارسال نظرات