۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۵۰۵۳
امام جمعه دولت آباد:

بسیاری از بلایا و مشکلات به علت دور بود از اخلاقیات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دولت آباد با اشاره به اهمیت اخلاق در طلبگی گفت: امروزه مسائل اخلاقی شدیدا مورد هجوم دشمنان است و این همه بلایا و مشکلاتی که درگیر آن هستیم به خاطر دور بودن از اخلاق است، تمام تلاش دشمنان برای از بین بردن اخلاقیات و ارزش‌ها و آرمان‌های اخلاقی در جامعه است.
حجت الاسلام مسعود سرافراز امام جمعه دولت آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مسعود سرافراز، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه نرجس خاتون برخوار، در مدرسه علمیه نرجس خاتون، با اشاره به اهمیت علم آموزی همراه با بالا بردن مراتب ایمان و تقوا گفت: علم و تقوا برای انسانها به طور عمومی و برای اهل علم به طور اخص به عنوان دو بال برای صعود به قله های تعالی و کمال است که به هرکدام از این دو کم توجهی شود زیان هایی به طالب علم و طلبه علوم حوزوی وارد خواهد شد.

 

امام جمعه دولت آباد ضمن تأکید بر اهمیت اخلاق در طلبگی اظهار کرد: یک طلبه به عنوان سرباز امام زمان باید در جهت بهره گیری از دانش حوزوی و بهره گیری از اخلاق اسلامی اهتمام جدی داشته باشد، جایگاه اخلاق در کنار علم را نباید فراموش کرد، طلبه باید به سلاح علم و اخلاق مسلح باشد.

 

حجت الاسلام سرافراز خاطرنشان کرد: از توصیه های اکیدی که من از بزرگان خوانده و شنیده ام خصوصا از آیت الله بهجت این است که کتاب معراج السعاده نراقی را یک طلبه باید مطالعه کند و این کتاب را باید روزی یک صفحه اش را بخواند و به آن عمل کند چرا که مسائل اخلاقی شدیدا مورد نیاز جوامع بشری است و طلاب نیز باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.

 

وی در ادامه افزود: امروزه مسائل اخلاقی شدیدا مورد هجوم دشمنان است و این همه بلایا و مشکلاتی که درگیر آن هستیم به خاطر دور بودن از اخلاق است، تمام تلاش دشمنان برای از بین بردن اخلاقیات و ارزش‌ها و آرمان‌های اخلاقی در جامعه است، بسیاری از مشکلاتی که برای ما پیش می‌آید به علت دور بودن از اخلاقیات است و نباید اسیر توطئه دشمنان شویم.

 

امام جمعه دولت آباد تصریح کرد: باتوجه به اهمیت و تأثیر مسائل اخلاقی ضرورت و اهمیت وجود حوزه های علمیه آشکار می شود، چرا که حوزه های علمیه پاسدار و پشتیبان نظام اند که اگر حوزه های علمیه از بین برود امیدی به پایداری نظام هم نیست.

 

وی در پایان با اشاره به فرمایشات و توصیه‌های مرحوم آیت الله بهجت به طلاب ابراز کرد: آیت الله بهجت تأکید داشتند که طلاب هر شب نفس خود و برنامه کاری خود را محاسبه کنند، هرکس محاسبه نفس کند و به علمش عمل کند خداوند محاسبه آخر عمر را به او الهام خواهد کرد./1304/202/ب3

ارسال نظرات