۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۱۵۲۱۴
حجت‌الاسلام زمانی:

مواضع سران واتیکان نسبت به اسلام بهبود یافته است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: مواضع سران واتیکان نسبت به اسلام بهبود پیدا کرده است و جناب پاپ تعبیرات بسیاری نسبت به اسلام داشته است؛ خود پاپ نیز بیان می‌کند که امام خمینی(ره) برای من نقش معلمی دارد.
حجت الاسلام زماني ، معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن زمانی در همایش نقش ادیان در تحقق عدالت و صلح از دیدگاه اسلام و مسیحیت  که امشب در سالن همایش‌های مجتمع فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به بیان تاریخچه و برنامه آینده گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت پرداخت.

 

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: همکاری میان دو دین آسمانی اسلام و مسیحیت، می‌تواند سرنوشت کره زمین را رقم بزند.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم که سال‌ها پایتخت علم و فقاهت جهان اسلام است، باید در رأس گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: حرکت گفت‌وگوی بین الادیانی در حوزه علمیه را با حمایت آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه  آغاز کردیم.

 

وی عنوان کرد: مرکز گفت‌وگوی ادیان در حال برگزاری دهمین همایش گفت‌وگوی ادیان است در حالی که حوزه‌های عملیه قرار است حضور پر رنگی در آن داشته باشند.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور ابراز کرد: اعزام سه روحانی فاضل از حوزه علمیه قم برای سخنرانی در دانشگاه‌های واتیکان و دعوت از کاردینال پیترترکسون به قم، بخشی از گام‌های معاونت بین الملل حوزه‌های علمیه در خصوص گفت‌وگوی بین ادیان است.

 

وی افزود: 15 نوع همکاری در این زمینه طراحی شده است و قرار شد تا دو گروه از حوزه علمیه قم و واتیکان متکفل برنامه ریزی اقدامات آینده باشند.

 

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد:‌ مواضع سران واتیکان نسبت به اسلام بهبود پیدا کرده است و جناب پاپ تعبیرات بسیاری نسبت به اسلام داشته است؛ خود پاپ نیز بیان می‌کند که امام خمینی(ره) برای من نقش معلمی دارد.

 

وی یادآور شد: کاردینال پیترترکسون در سفر به قم ضریح حضرت معصومه(س) را بوسید و گفت من از این حرم الهام معنویت می‌گیرم.

 

وی خاطرنشان کرد: کاردینال پیترترکسون همچنین شکلاتی را به عنوان تبرک از حرم حضرت معصومه به یادگار برداشت و در سخنانی اظهار داشت که قائل به شفاعت است؛ وی مدعی شده که تابلوفرش اهدایی حوزه‌های علمیه را به عنوان سجاده عبادت خود به واتیکان می‌برد.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور تأکید کرد: پیشنهاد می‌دهیم که علمای بزرگ مسیحیت آموزه‌های عدالت اسلام، علاوه بر آیات قرآن، آموزه‌های امام علی(ع) را مورد مطالعه قرار دهند و نظیر کاری که جرج جرداق انجام داد، این آموزه‌ها را به شکل عمیقی بررسی کنند./997/202/ب2

ارسال نظرات