۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۲۲۳
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

ایجاد انقلاب اسلامی آرزوی مسلمانان و آزادی خواهان جهان بود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: امام خمینی(ره) یک مجاهد بیدار، مخلص، عارف و شجاع بود که با بینش سیاسی و اخلاقی خود توانست با تربیت شاگردان متعدد و با روشنگری در ملت، یک نظام اسلامی را در ایران به وجود آورد.
حجت الاسلام محمود مهدي پور

حجت الاسلام محمود مهدی پور محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: از عهد امیرمؤمنان که یک حکومت 5 سال و چند ماهه وجود داشت و بعد از آن در زمان امام حسن(ع) که چند ماهی حکومت را به عهده گرفتند، مسلمانان آرزوی حکومت بر خواسته از اسلام را داشتند.

 

وی افزود: مسلمانان گاهی موفق شده اند حکومت های نسبی با گرایش به احکام الهی را تشکیل دهند که نمونه آن دولت سربه داران بود که کتاب لمعه را به عنوان مبنای قانون قرار داده بودند.

 

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که صوفیه در تلاش بود که یک حکومت شیعی را ایجاد کند، ابراز داشت: ایجاد حکومت شیعی در دل روشنفکران مذهبی و در مبانی فکری فقهای شیعه وجود داشته است تا بر اساس آن یک نظام مبتنی بر آیات قرآن و اندیشه اهل بیت(ع) ایجاد کنند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که در طول تاریخ ستمگران در نقاط مختلف بر مردم حاکم بوده اند، گفت: برخی از دوران، علما اقتدار نسبی را بدست آورده و موفق به اجرای بخشی از احکام می شده اند که این اتفاق در عراق، مصر، ایران و شامات رخ می داده است.

 

وی با تأکید بر این که آرزوی ایجاد حکومت شیعی بعد از گذشت دوران ها، در عصر امام راحل اتفاق افتاد، گفت: امام خمینی(ره) یک مجاهد بیدار، مخلص، عارف و شجاع بود که با بینش سیاسی و اخلاقی خود توانست با تربیت شاگردان متعدد و با روشنگری در ملت، یک نظام اسلامی را در ایران به وجود آورد.

 

به گفته وی، یک نظام دو هزار و پانصد ساله طاغوتی با کمک روشنگری های امام و فداکاری شهدا و همراهی ملت در هم شکست و یک نظام اسلامی برپا شد.

 

حجت الاسلام مهدی پور با اشاره به این که باید قدردان نظام جمهوری اسلامی بود، چرا که این نظام آرزوی مسلمانان و غیر مسلمانان آزادی خواه بوده است، گفت: امام راحل خواسته مردم را دید، بارورکرد و به نتیجه رساند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که وظیفه هر انسان منصف و عاقل خواستار یک نظام با قوانین الهی و بر خواسته از خدا است، اظهار داشت: انسان بنده خدا است و تنها قانون معتبر، قانون خدا است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات