۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۳۱۵۲۳۷

خاطره ای از رهبر انقلاب در بیان مرضیه حدیدچی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه پاسداران همدان در دوران انقلاب یادآور شد: امام خمینی در زندگی مشترک خویش شرط کرده بود که بنده از همسرم پخت و پز و مانند اینها را نمی خواهم بلکه وظیفه ای که از همسرم طلب می کنم این است که حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بداند.
خانم دباغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، فاطمه دباغ فعال سیاسی پیش از انقلاب در نشست بصیرتی که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به وضعیت نامطلوب فرهنگی در کشور اظهار داشت: در بسیاری از خانواده ها وضعیت فرهنگی به دلیل عدم وجود بستر مناسب نابسامان است.

 

وی تأکید کرد: برخی از افراد برای تأمین معیشت فرزندان خود صبح زود تا دیر هنگام به کار و فعالیت می پردازند ولی از حقیقت زندگی خانوادگی که همان تربیت فرزندان صالح در جامعه است غافل هستند.

 

فرمانده سپاه پاسداران همدان در دوران انقلاب یادآور شد: امام خمینی در زندگی مشترک خویش شرط کرده بود که بنده از همسرم پخت و پز و مانند اینها را نمی خواهم بلکه وظیفه ای که از همسرم طلب می کنم این است که حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بداند.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را فراتر از دیوار نویسی و شعار توصیف کرد و ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است و همه افراد باید در مورد این امر مهم اموزش ببیند.

 

محافظ شخصی امام در نوفل لوشاتو تصریح کرد: برای پاسداشت خون شهدا باید اصل و اساس زندگی بر پایه تربیت قرآنی باشد و این امر با آموزش و همیاری حاصل می شود و با مدرک گرایی درست نمی شود چرا که بنی صدر سه مدرک دکترا داشت.

 

وی استفاده از روحانیت را برای آموزش مبانی اسلام امری مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: همه مردم باید در تربیت جوانان خود از ظرفیت روحانیت استفاده کنند و بدانند که کسب حلال مایه سعادت و کسب حرام مایه تیره روزی خواهد بود.

 

دباغ به بیان خاطره از دوران مبارزات خود پرداخت و گفت: در دوران مبارزات یکبار از زندان فرار کردم که در حدود سال 53 بود و به من قرص سیانور دادند که اگر دستگیر شدی از آن استفاده کن اما چون اجازه شرعی نداشتم نزد آقای هاشمی و شهید مفتح رفتم آنها گفتند که در حال حاضر فقط آیت الله خامنه ای است که می تواند تو را در این مسأله راهنمایی کند.

 

وی در پاین خاطرنشان کرد: من هم برای دیدن ایشان به یکی از روستاهای مشهد رفتم و با لباس مبدل خدمتشان رسیدم و ایشان فرمودند که استفاده از آن برای شما منعی ندارد و شاهد در این خاطره آنجا است که آیت الله خامنه ای از همان زمان نیز مرجع امورات در نزد بزرگان انقلاب و افراد تأثیر گذار بودند و همه ایشان را به صلاحیت و اعلم بودن می شناختند./979/202/ب3

ارسال نظرات