۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۱۵۲۹۱
فعال فرهنگی در اهواز:

رونق مساجد اهواز، مرهون تلاش های همه جانبه آیت الله موسوی جزایری است

خبرگزاری رسا ـ فعال فرهنگی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در پرورش امام جماعت مساجد گفت: تلاش های آیت الله موسوی جزایری در تربیت امام جماعت عامل رونق و نمومه بودن مساجد اهواز در کشور است.
غبار روبي مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان - مازندران

حجت الاسلام مجتبی دست یار فعال فرهنگی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در مسجد، امام جماعت به عنوان روحانی دین شناس و رکن اصلی آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسجد مکانی برای حضور مدیری دین شناس به نام امام جماعت بوده که در این مکان انسان ها آموزه های علمی و عملی دین را فرا خواهند گرفت.

 

فعال فرهنگی با اشاره به این که مسجد بهترین مکان برای ترویج و یادگیری آموزه های دینی است، اظهار داشت: حضور در مسجد، برقراری ارتباط و مشاوره با امام جماعت و شرکت در برنامه ها و فعالیت های مسجد، عاملی در یادگیری عملی و چگونگی استفاده از مطالب قرآنی و دینی مؤثر است.

 

حجت الاسلام دست یار با بیان این که مسجد از گذشته های دور به عنوان پایگاه و مکان تجمع انسان های نیک است، اظهار داشت: حضور انسان های پاکدامن و مطهر و دوستدار پاکدامنی و طهارت و دوستدار تقوا، بنا به آیه های قرآنی خاصیت مسجدی که براساس تقوا تأسیس شده است، می‌باشد.

 

وی با اشاره به چندین آیه که به مقام و منزلت مسجد و همراه بردن زینت های خود در آن سفارش می کنند، ابراز داشت: در بعضی آیات قرآنی، مفسران زینت را به ایمان تفسیر کرده و محل به دست آوردن ایمان را براساس آیه های قرآنی مسجد معرفی کرده و آن را بهترین مکان برای رشد تقوا و ایمان برشمرد.

 

فعال فرهنگی، با بیان این که رشد و نمو و تأسیس حوزه های علمیه استان خوزستان از دوران انقلاب اسلامی تا زمان کنونی مرتبط با فعالیت ها و تلاش های آیت الله موسوی جزایری است، ادامه داد: تأسیس و رشد و نمو حوزه های استان خوزستان از سوی آیت الله موسوی جزایری، عاملی در پرورش امام جماعت محسوب شده که این اقدام در ایجاد و توسعه مساجد مؤثر بوده و رونق کنونی مساجد اهواز مرهون زحمات نماینده ولی فقیه در خوزستان است.  

 

حجت الاسلام دست یار با بیان این که امام جماعت مساجد اهواز تربیت یافته حوزه های علمیه استان خوزستان هستند که این اقدام پویایی و رشد مسجد را به همراه خواهد داشت، ادامه داد: بسیاری از کارشناسان مذهبی و دینی، مساجد اهواز را بهترین و نمونه والای مساجد کشور معرفی کرده و این امتیاز را مدیون علمای شهر اهواز به ویژه آیت الله موسوی جزایری هستیم.

 

وی در پایان ضمن اشاره به برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در مساجد به ویژه حلقات صالحین گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود ارتباط مساجد و بسیج را خواستار شده و حلقات صالحین به عنوان حلقه مفقود شده و پل ارتباطی میان آنها و نشان از فایده‌مند بودن این 2 نهاد است./9456/302/ب3

 

ارسال نظرات