۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۱۵۳۲۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون ایثار شهدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از کشورهای مطرح و قدرتمند در دنیا معرفی می‌شود، گفت: عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثار و فداکاری شهدای ارزشمند این خاک مقدس است.
حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز به همراه جمعی از مدیران و معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین با خانواده شهیدان آیت الله باریک‌بین نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر سابق حوزه علمیه دیدار کردند، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از کشور های مطرح و قدرتمند در دنیا معرفی می‌شود که امروز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثار و فداکاری شهدای ارزشمند این خاک مقدس است.

 

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های امام خمینی (ره) افزود: دستاورد اساسی حضرت امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی احیا اسلام ناب محمدی و مهمترین ویژگی آن احیا فرهنگ شهادت و ایثارگری بود.

 

حجت الاسالم علی عباسی با توجه به ایثارگری رزمندگان گفت: اگر فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و نظام اسلامی پدیدار نمی‌شد.

 

این کارشناس حوزوی بابیان اینکه شهدا ضامن راه حقند ابراز کرد: شهدا ضمانت کننده حیات جامعه بشری هستند و این شهدا ضمانت کننده حفظ استقلال و آزادی جوامع بشریت هستند.

 

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما با برکات و زحمات شهدا حاصل شده و بنابراین در دهه مبارک فجر باید توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا کنیم و اهداف و آرمان‌های والای شهدا را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

 

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اهمیت احترام به خانواده‌های شهدا عنوان کرد: احترام به خانواده‌های شهدا در حقیقت احترام به شهدای راه فضیلت بوده و از طرف دیگر وظیفه خانواده شهدا برای حفظ کردن اهداف و خط فکری شهدا مسؤولیت بیشتری دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: موانعی که در سر راه انقلاب اسلامی از اول انقلاب تا به حال به وجود آمده به واسطه شهدا بر طرف شده است.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره ایثار خون شهدا تصریح کرد: عده‌ای به میدان آمدند و با ایثار خون خود موجب شدند انقلاب اسلامی تحقق پیدا نماید و عده‌ای دیگر به جبهه‌ها اعزام شدند و با ایثار خون خود مملکت اسلامی را حفظ کردند.

 

آیت الله باریک‌بین در پایان با تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با وحدت و همدلی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و شهدای ارزشمندی به ثمر نشست که باید همیشه قدردان باشیم./955/پ202/ی

ارسال نظرات