۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۱۵۳۴۱
با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

بیش از 160 پروژه و عملیات اجرایی در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ آیین بهره برداری از بیش از 160 پروژه و عملیات اجرایی در حاشیه شهر مشهد با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، اقشار مختلف مردم و مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.
افتتاح پروژه هاي حاشيه شهر حاشيه شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین بهره برداری از پروژه های حاشیه شهر مشهد با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان کشوری و استانی، علما و روحانیان پیش از ظهر امروز در محل ورزشگاه شهید بختی برگزار شد.


آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در این مراسم با اشاره به دستور ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد، گفت: ستاد ساماندهی تشکیل و طی یک و نیم سال گذشته خدمات قابل توجهی در تأمین زیرساخت های فرهنگی این مناطق ارائه داده است.


در ادامه، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، عضو شورای شهر مشهد، حاشیه شهر مشهد را خاستگاه شهدای مدافع حرم معرفی و اظهار کرد: افتتاح این پروژه ها، منشأ حرکت بزرگی برای رسیدگی به بخشی از عقب ماندگی هایی است که در مشهد با آن مواجه هستیم.


وی با بیان این که مشهد ملجأ نه تنها شیعیان یا مسلمانان جهان بلکه پناهگاه همه محرومان و مستضعفان است، تأکید کرد: حضور سالانه 25 میلیون زائر و سه میلیون زائر غیرایرانی در این  شهر، اقتضا دارد شهری را در شأن و منزلت امام رضا(ع) بسازیم و پیش روی زائران قرار دهیم.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان این که اولویت نخست شورای شهر چهارم، رسیدگی به  مناطق کم برخوردار است، افزود: امیدواریم با این گام کوچک لبخند رضایتی بر لبان رهبر معظم انقلاب بنشانیم چرا که ایشان همیشه مدیران شهری را به رسیدگی به مردم و محرومان و رفع مشکلات و توانمندسازی مناطق محروم توصیه می کنند.


حاکمیت فرهنگ صحیح، خودبه خود رفاه و رفع آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت
حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به از درس انقلاب اسلامی این است که هر جا مردم حضور یافته و پای کار آمده اند همه مشکلات مرتفع شده است، تصریح کرد: اگر فرهنگ صحیح در شهر یا جامعه ای حاکم شود خودبه خود حاصل آن رفاه و رفع آسیب های اجتماعی خواهد بود.


وی خاظرنشان کرد: به همت رسانه ها و حمایت امام جمعه محترم و سایر مسؤولان، مسأله حاشیه شهر مشهد به مسأله ای ملی تبدلی شد و اقدامات ارزنده ای در این عرصه صورت گرفت.


تا زمانی که بر چالش ها و ناهنجاری های موجود غلبه نکنیم از پا نمی نشینیم
در ادامه این مراسم، سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه رسیدگی به مناطق محروم گفت: به امر رهبر معظم انقلاب وارد عرصه شده ایم و تا گرد و غبار محرومیت از مناطق محروم زدوده نشود و بر چالش ها و ناهنجاری های موجود غلبه نکنیم از پا نمی نشینیم.

تداوم انقلاب و نظام اسلامی با همراهی مردم و خدمت به آن ها میسر است
علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین افتخار خود را خدمت به مستضعفان به عنوان ولی نعمتان انقلاب می دانند بنابراین تداوم انقلاب و نظام ما با همراهی و خدمت به مردم میسر است.


وی با بیان این که رهبری در همه بیانات خود برای رسیدگی به مناطق محروم توصیه اکید دارند و دغدغه های خود را به مسؤولان منتقل می کنند، افزود: امید است در سایه همدلی و هم افزایی دستگاه های مختلف، مشهد به شهری نمونه در کشور و جهان تبدیل شود.


گفتنی است در این مراسم ضمن اهدای 10میلیارد ریال از سوی رهبر معظم انقلاب به ایتام و بیماران صعب العلاج، 165 پروژه شهری با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد ریال در حاشیه شهر مشهد مقدس بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.


این پروژه ها که به همت شهرداری و سپاه امام رضا(ع) به انجام رسیده است، مواردی چون مسکن، حوزه های علمیه، کتابخانه، بازگشایی معابر، بهسازی، تعمیر و تجهیز مساجد، استقرار روحانیان در مساجد، پروژه های خدماتی عمرانی و ورزشی را شامل می شود./930/202/ب1

ارسال نظرات